* افتتاح 6 طرح صنعتی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
کد خبر : ۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ -18 April 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح 6 طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری 7 هزار و 31 میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به استان سمنان خبر داد.

بهروز اسودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد طرح عمرانی در بخش صنعت و معدن استان سمنان زمینه اشتغال مستقیم 804 نفر را فراهم می‌کند.

وی در تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری گفت: طرح توسعه شرکت نورد لوله سمنان با ظرفیت 250 هزار تن در تولید ورق گالوانیزه و ورق رنگی و با سرمایه‌گذاری 805 میلیارد ریال یکی از طرح‌های صنعتی استان سمنان است که در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه اشتغال مستقیم 200 نفر را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: دو کارخانه آریا ترانسفو شرق و آریا ترانسفو قدرت نیز در شهرک صنعتی شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر به بهره‌برداری می‌رسد، آریا ترانسفو شرق با ظرفیت تولید 37 هزار دستگاه ترانس توزیع برق و با سرمایه‌گذاری یک هزار و 754 میلیارد ریال و کارخانه آریا ترانسفو قدرت با ظرفیت تولید 470 دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت و سرمایه گذاری سه هزار و 498 میلیارد ریال در سفر رئیس‌جمهور به سمنان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

اسودی اضافه کرد: اشتغال ایجاد شده در کارخانه آریا ترانسفو شرق 161 نفر و کارخانه آریا ترانسفو قدرت 240 نفر است.

وی همچنین افتتاح طرح پالایش نفت و گاز پیروزی در شهرستان شاهرود را نیز از طرح‌های قابل افتتاح در سفر رئیس‌جمهور عنوان کرد و گفت: واحد صنعتی پالایش نفت و گاز پیروزی با ظرفیت تولید 700 هزارتن در زمینه هیدروکربن‌های سبک و سنگین و میعانات گازی با سرمایه‌گذاری 511 میلیارد ریال و اشتغال 123 نفر در شاهرود به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح دو طرح معدنی در گرمسار و میامی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از افتتاح دو طرح معدنی با سرمایه‌گذاری 463 میلیارد ریال در استان سمنان همزمان با سفر رئیس‌جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت معدنی املاح ایران با ظرفیت تولید 40 هزارتن محصول نمک خوراکی تصفیه شده به روش هیدرومیل در گرمسار و طرح مس کاوان عباس آباد با ظرفیت تولید 6 هزارتن کنسانتره مس در شهرستان میامی به بهره‌برداری می‌رسند.

اسودی افزود: سرمایه‌گذاری انجام شده برای افتتاح شرکت معدنی املاح ایران 63 میلیارد ریال با اشتغال 30 نفر و سرمایه‌گذاری انجام شده برای افتتاح شرکت مس کاوان عباس آباد نیز 400 میلیارد ریال و اشتغال 50 نفر است.

کلنگ‌زنی پروژه ساخت مینی‌بوس عقاب افشان و 4 پروژه دیگر در استان

وی همچنین از کلنگ‌زنی 5 طرح عمرانی در بخش صنعت و معدن استان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان سمنان خبر داد و افزود: همزمان با این سفر پروژه ساخت مینی‌بوس عقاب افشان در سمنان، احداث معدن مس کاوان عباس آباد در میامی، احداث واحد صنعتی ایده‌سازان وداد در زمینه صنایع غذایی در سرخه و احداث منطقه ویژه اقتصادی در سمنان و گرمسار آغاز می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: