* وزراي خارجه و تلاش براي حفظ برجام
پ
کد خبر : ۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ -19 June 2019
به ادعای یک منبع اروپایی، با عملی شدن تهدید ایران مبنی بر افزایش سطح تولید اورانیوم، این می‌تواند به‌منزله پایان تلاش E. ۳ برای توسل به دیپلماسی باشد.
یک رسانه غربی از افزایش تلاش‌های دیپلماتیک تروئیکای اروپایی برای حفظ برجام و احتمال سفر وزرای خارجه E. ۳ به ایران خبر داد.

به گزارش«آزادی» ، منابع آگاه به رویترز گفته‌اند طی روز‌های آتی شاهد تلاش کشور‌های اروپایی طرف برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) برای تشدید تلاش‌های دیپلماتیک در راستای نجات توافق هسته‌ای با ایران خواهیم بود.

این در حالی است که به ادعای یک منبع اروپایی، با عملی شدن تهدید ایران مبنی بر افزایش سطح تولید اورانیوم، این می‌تواند به‌منزله پایان تلاش E. ۳ برای توسل به دیپلماسی باشد.

همزمان، در راستای تشدید فشار‌ها علیه ایران، انگلیس و آلمان هم با سناریوی ساختگی آمریکا مبنی بر متهم جلوه دادن تهران در حادثه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان، همراه شده‌اند.

به هر جهت، رویترز مدعی است دامنه تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام شامل رایزنی مدیران سیاسی اتحادیه اروپا و E. ۳ می‌شود حال آنکه قرار است برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم روز ۶ تیر- یعنی در تاریخ ضرب‌الاجل اعلامی از سوی ایران برای افزایش سطح تولید اورانیوم غنی‌شده- برای دیدار با نمایندگان E. ۳ عازم پاریس شود.

حتی این احتمال وجود دارد که وزرای خارجه E. ۳ نیز برای صحبت درباره برجام، سری به ایران بزنند حال آنکه این احتمال فعلاً در حد یک گزینه مطرح است.

همزمان، ۳ منبع آگاه می‌گویند کمیته مشترک برجام طی ۲ هفته آتی مجدداً تشکیل جلسه خواهد داد.
منبع: مهر
برچسب ها: وزراي خارجه E3 ، برجام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: