* راهكار معاون اول براي كاهش قيمت خودرو
پ
کد خبر : ۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ -09 June 2019
این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت ۹۵ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۲۲۶ هزار واحد، دلار در سطح ۱۳۱۰۰ تومانی باقی ماند، معاملات ارز هم مانند سکه مشمول مالیات شود، رشد 2.5 درصدی قیمت جهانی طلا، قیمت سکه به رغم افزایش نرخ جهانی طلا با کاهش همراه بود، بانک‌های خصوصی ادغام نمی‌شوند، قیمت مرغ ۲۰ خرداد تعیین تکلیف می‌شود و پیش بینی قیمت جهانی طلا را در بر دارد.
پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «آزادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت ۹۵ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۲۲۶ هزار واحد، دلار در سطح ۱۳۱۰۰ تومانی باقی ماند، معاملات ارز هم مانند سکه مشمول مالیات شود، رشد ۲.۵ درصدی قیمت جهانی طلا، قیمت سکه به رغم افزایش نرخ جهانی طلا با کاهش همراه بود، بانک‌های خصوصی ادغام نمی‌شوند، قیمت مرغ ۲۰ خرداد تعیین تکلیف می‌شود و پیش بینی قیمت جهانی طلا را در بر دارد.

راهکار اسحاق جهانگیری برای کاهش قیمت خودرو

اسحاق جهانگیری در هامش نامه رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص التهاب ایجاد شده در بازار خودرو و افزایش بی رویه قیمت‌های محصولات ایران‌خودرو و سایپا، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست ضمن تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در چارچوب سیاست‌های دولت و ستاد تنظیم بازار، کاهش قیمت خودرو را از طریق حذف رانت برای گروه‌ها و افراد خاص و نیز افزایش تولید و ساماندهی تقاضای واقعی دنبال کند.

راهکار اسحاق جهانگیری برای کاهش قیمت خودرو/ لبنیات در دو راهی افزایش قیمت یا ثبات/ ۹ میلیارد دلار درآمد ارزی پتروشیمی‌ها وارد کشور شد

معاون اول رییس جمهور همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد تا ضمن پیگیری اقدامات فوق، پاسخ نامه سازمان بازرسی کل کشور را نیز ارسال کند.

افت ۹۵ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۲۲۶ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۹۵ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۲۲۶ هزار و ۸۸۸ واحد رسید.

راهکار اسحاق جهانگیری برای کاهش قیمت خودرو/ لبنیات در دو راهی افزایش قیمت یا ثبات/ ۹ میلیارد دلار درآمد ارزی پتروشیمی‌ها وارد کشور شد

همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۷ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۶۴ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۴۱ واحدی معادل ۱.۵۷ درصد، عدد ۵۴ هزار و ۴۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۷۸ واحدی معادل ۱.۵۷ درصد به رقم ۳۷ هزار و ۴۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۱۱ درصد را رقم زد و به سطح ۲۵۶ هزار و ۸۹۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۱۶۸ هزار و ۴۹۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۴۰ واحد کاهش معادل ۰.۱۴ درصد همراه بود و عدد ۴۴۵ هزار و ۳۱۵ واحد را به نمایش گذاشت.

دلار در سطح ۱۳۱۰۰ تومانی باقی ماند

در معاملات روز شنبه بازار ارز، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی (نشان دهنده میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز، توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است) هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۰۰۰ تومان خریداری شده و در مقابل به قیمت ۱۳۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شده است. این رقم نسبت به پیش از تعطیلات هفته گذشته، تغییری نداشته است. همچنین امروز هر اسکناس یورو به نرخ ۱۴۹۰۰ تومان خریداری شد و بدون تغییر نسبت به پایان هفته گذشته، به نرخ ۱۵۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

معاملات ارز هم مانند سکه مشمول مالیات شود

سیدتقی کبیری عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغیه سازمان امور مالیاتی درباره اخذ مالیات از سکه، گفت: این موضوع به بحث کلان مالیات بر عایدی سرمایه باز می‌گردد که کمیسیون اقتصادی نیز در گذشته به این موضوع ورود کرده و هم اکنون در فرآیند بررسی قرار دارد. نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید لایحه جامعی درباره مالیات بر عایدی سرمایه ارائه دهد که شامل بازار ارز، سکه، طلا و مسکن شود، افزود: سکه امروز به یک کالایی مبدل شده که در عین حال که لوکس بوده به کالایی سرمایه نیز تبدیل شده است و از طرفی زمینه ایجاد برخی سوداگری‌ها در بخشی از جامعه به ویژه در بحث نقدینگی را ایجاد کرده است. /خانه ملت

رشد ۲.۵ درصدی قیمت جهانی طلا

با کاهش شدید در رشد فرصت‌های شغلی آمریکا که ارزش دلار را کاهش داد و انتظار برای کاهش بهره بانکی آمریکا را تقویت کرد، قیمت طلا در روز جمعه، آخرین روز کاری بازار‌های جهانی به بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۸ رسید و یک درصد رشد کرد. طلا همچنین از نگرانی در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و مکزیک و چین سود می‌برد. این فلز گران‌بها طی هفته گذشته بیش از ۲.۵ درصد افزایش قیمت ثبت کرد. هر اونس طلا ۵.۵۳ دلار افزایش یافت و ۱۳۴۰.۸۶ دلار فروخته شد. گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، نشان داد که رشد فرصت‌های شغلی در ماه می‌به شدت کاهش یافته و میزان دستمزد‌ها کمتر از انتظار رشد داشته است..
 
جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو گفت: «ارقام فرصت‌های شغلی آمریکا ضعیف‌تر از انتظار بود و این امر بازار طلا را با رشد مواجه کرد.» وی افزود: احتمال «روند کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو به میزان چشمگیری افزایش یافته است و این به نفع فلز‌های گران‌بهاست.» کاهش نرخ بهره همراه با تضعیف دلار سبب تقویت قیمت طلا می‌شود، زیرا هزینه‌های نگهداری طلا کاهش می‌یابد. پس از انتشار گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا، ارزش دلار به کمترین میزان در ۲ سال و نیم اخیر رسیده است.

قیمت سکه به رغم افزایش نرخ جهانی طلا، با کاهش همراه بود

روز شنبه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید، هرچند در ابتدای روز تا رقم ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان نیز پیش رفته بود، اما در ادامه با کاهش قیمت همراه شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید و هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. این در حالی است که ربع سکه بهار آزادی در بازار یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است. هر سکه یک گرمی، همانند پایان هفته گذشته، یک میلیون و ۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۶ هزار تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۰۵ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد. حباب سکه نیز با کاهش، به رقم ۴۶۰ هزار تومان رسید.

بانک‌های خصوصی ادغام نمی‌شوند

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بانک‌های خصوصی ادغام نمی‌شوند و سهامداران و مشتریان بانکی، اخبار را تنها از سایت بانک مرکزی دنبال نمایند. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار شایعه‌ای در فضای رسانه‌ای کشور مبنی بر ادغام برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی، به آگاهی می‌رساند بانک مرکزی در حال حاضر، تنها پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح را دنبال می‌کند.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

بر مبنای نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند طلا در هفته جاری روند صعودی خود را حفظ کند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۱۲ نفر یا ۷۵ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. برای دومین هفته متوالی هیچکس انتظار نداشت قیمت طلا کاهش پیدا کند. در این بین، چهار نفر یا ۲۵ درصد نیز نظری نداشتند. در میان سرمایه گذاران، ۶۰۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آن‌ها ۳۹۸ نفر یا ۶۶ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۳۵ نفر یا ۲۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۷۴ نفر یا ۱۲ درصد نیز نظری نداشتند.

لبنیات در دو راهی افزایش قیمت یا ثبات

دبیر انجمن صنایع لبنی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: قرار است روز سه شنبه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب سال ۹۸ برای محصولات لبنی را اعلام کند. رضا باکری گفت: اتحادیه کشوری لبنیات هیچ اطلاعی در مورد جزئیات مصوبه دولت ندارد. رضا باکری در خصوص انتشار خبر افزایش قیمت لبنیات از روز سه شنبه هم افزود: متاسفانه جو رسانه‌ای ایجاد شده که قیمت‌ها قرار است افزایش پیدا کند در حالیکه این موضوع صحت ندارد.

قیمت مرغ ۲۰ خرداد تعیین تکلیف می‌شود

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۳۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان است. وی افزود: در استان‌هایی مانند گلستان و گیلان قیمت مرغ از ۸ هزار تومان به سبب ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا پایین‌تر است و در مقابل در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی به سبب کمبود عرضه قیمت بالاتر از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان زیان می‌کنند که به این ترتیب روزانه حدود ۶ میلیارد تومان زیان به صنعت مرغ گوشتی وارد می‌شود. این مقام مسئول قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد. چهارآئین متوسط قیمت لاشه مرغ را ١٢ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار قرار است دوشنبه ٢٠ خرداد جلسه‌ای تشکیل دهد تا در این جلسه قیمت جدید مرغ بررسی و تصویب شود. /باشگاه خبرنگاران جوان

جدیدترین فهرست دریافت‌کنندگان ارز منتشر شد

بانک مرکزی در راستای شفاف‌سازی و اطلاع رسانی عمومی فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و سامانه نیما را به روزرسانی و منتشر کرد. فهرست انتشار یافته حاوی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی طی بازه زمانی فروردین ۱۳۹۷ تا تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۸ است. گفتنی است این فهرست شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی است که از طریق سامانه نیما ارز دریافت کرده اند. فهرست دریافت کنندگان ارز

افزایش رشد اقتصادی در اروپا

رشد اقتصادی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست امسال افزایش یافت. به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، حجم تولیدات ناخالص داخلی سه ماهه نخست امسال در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به طور متوسط ۰.۴ درصد و در سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط ۰.۵ درصد افزایش داشته است که در مقایسه با سه ماهه پایانی سال گذشته چه در منطقه یورو و چه در اتحادیه اروپا ۰.۲ درصد افزایش یافته است. در بین کشور‌هایی که داده‌های آن‌ها برای سه ماهه نخست امسال در دسترس بوده است، کرواسی با ثبت رشد ۱.۸ درصدی بالاترین نرخ رشد فصلی را در بین اعضای اتحادیه اروپا داشته است و پس از آن مجارستان و لهستان هر دو با ۱.۵ درصد قرار دارند. تنها کشوری که رشد منفی داشته است لتونی است که رشد آن منفی ۰.۱ درصد بوده است. پایین‌ترین نرخ رشد پس از لتونی متعلق به ایتالیا با ۰.۱ درصد، دانمارک با ۰.۱۵ درصد و یونان با ۰.۲ درصد بوده است. در بین دیگر کشور‌های اروپایی رشد اقتصادی بلژیک و فرانسه حدوداً ۰.۳ درصد، آلمان و اتریش حدوداً ۰.۴ درصد، هلند و انگلیس ۰.۵ درصد و اسپانیا ۰.۷ درصد بوده است.

۹ میلیارد دلار درآمد ارزی پتروشیمی‌ها وارد کشور شد

احمد صرامی، عضو هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اعمال تحریم‌های تازه از سوی آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران، گفت: تحریم و ایجاد فشار بر منابع درآمدی ایران تازه نیست و تنها در دوره‌های سیاسی مختلف در آمریکا نوع آن متفاوت بوده است، بنابراین صنعت پتروشیمی با مشکل تازه‌ای رو به رو نشده است. وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی طی ۱۵ سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است، ادامه داد: این صنعت با استفاده حداکثری از توان داخلی، خرید تجهیزات داخلی، تولید فناوری یا انتقال آن از طرق مختلف و… زمینه جهت رشد خود را فراهم کرده است.
 
صرامی با تاکید بر اینکه مطرح کردن تحریم صنعت پتروشیمی ایران، بازی روانی علیه کشورمان است، اظهار داشت: برخی از پتروشیمی‌های موجود در فهرست جدید تحریمی آمریکا، از سال قبل تحریم بودند. از طرفی باید دقت داشت که نوع و میزان تولید محصولات پتروشیمی ایران به نحوی نیست که بتوان آن را از بازار حذف کرد چرا که برخی از محصولات تک محصول بوده و خریداران به آن وابستگی دارند. از سویی دیگر قرارداد خرید محصولات پتروشیمی بلند مدت بوده و قیمت گذاری آن‌ها نیز بر اساس نرخ‌های بین المللی است و نمی‌توان بازه قیمتی را به طور غیر استاندارد کاهش داد چرا که نرخ سایر محصولات نیز متأثر می‌شود.
 
این عضو هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با مهر، میزان ورود ارز پتروشیمی‌های فعال در این اتحادیه به کشور را تا پایان سال ۹۷ بالغ بر ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: میزان درآمد صادراتی بخش پتروشیمی این اتحادیه در سال ۹۷ حدود ۱۱.۲ میلیارد دلار بود که از این میزان نزدیک به ۹ میلیارد دلار وارد کشور شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: