* امضای تفاهمنامه نفتی بانروژ دراردیبهشت
کد خبر : ۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ -17 April 2016
مدیرعامل شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: تفاهمنامه ای بین این شركت و شركت آكركاورنر نروژ كه در زمینه ساخت سكوهای نفتی آب های عمیق فعالیت می كند، در اوایل اردیبهشت ماه امضا می شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا،غلامرضا منوچهری روز یكشنبه در نشست خبری كه در حاشیه بازدید خبرنگاران از سكوهای نفتی در دست ساخت شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در یارد خرمشهر انجام شد، در پاسخ به پرسش ایرنا افزود: شركت آكركاورنر نروژ از شركت های معتبر دنیا در زمینه ساخت سكوهای آب های عمیق است.
  این مقام ارشد صنعت نفت افزود: این شركت نروژی از فعالیت در ایران استقبال كرده و خواستار همكاری با بخش فراساحل و شركت تاسیسات دریایی است.
به گفته منوچهری، قرار است این شركت نروژی بخش فاینانس (تامین مالی) و مدیریت پروژه را عهده دار شود و بخش پیمانكاری و عملیاتی آن با شركت ایرانی باشد.
مدیرعامل شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: تاكنون چند دوره مذاكره بین این شركت و شركت ملی نفت انجام شده و قرار است در هفته جاری و روزهای نخست اردیبهشت ماه این تفاهمنامه امضا شود.
منوچهری افزود: از طریق همكاری با این شركت نروژی فناوری های جدید ساخت سكوهای نفت و گاز در اختیار كشورمان قرار می گیرد.
وی اضافه كرد: این شركت تمایل دارد برای فعالیت در دو منطقه خلیج فارس و دریای خزر با ایران همكاری كند.
به گزارش ایرنا، حفاری و اكتشاف در آب های عمیق به فناوری های پیشرفته ای نیاز دارد كه هنوز در ایران توسعه نیافته است.
شركت های ایرانی اكنون توانایی اكتشاف، توسعه و ساخت سكو را در آب های كم عمق در اختیار دارند اما به جز حفاری در میدان سردار جنگل در دریای خزر تجربه دیگری برای آب های عمیق در كشور وجود ندارد.


برچسب ها: تفاهم نامه ، نفتی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: