* نماینده وزنه برداری ایران نایب قهرمان جهان شد
پ
کد خبر : ۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ -04 June 2019
«محمد حسینی» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه برداری ایران در پیکار‌های قهرمانی جوانان جهان، مدال طلای حرکت یک ضرب، برنز دوضرب و در مجموع گردن آویز نقره این وزن را از آن خودکرد.
«محمد حسینی» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه برداری ایران در پیکار‌های قهرمانی جوانان جهان، مدال طلای حرکت یک ضرب، برنز دوضرب و در مجموع گردن آویز نقره این وزن را از آن خودکرد.

به گزارش «آزادی» رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی سال ۲۰۱۹ جوانان جهان از ۱۲ تا ۱۸ خردادماه با حضور ۲۴۸ شرکت کننده (۱۱۲ وزنه‌بردار زن و ۱۳۶ وزنه بردار مرد) از ۴۷ کشور دنیا در شهر سووا در کشور فیجی درحال برگزاری است.

امروز سه شنبه مسابقات گروه A. دسته ۸۹ کیلوگرم از ساعت ۱۰:۳۰ به وقت ایران آغاز شد و «محمد حسینی» به مصاف ۱۰ وزنه بردار دیگر در این دسته رفت.

نماینده وزنه برداری ایران در نخستین حرکت یک ضرب وزنه ۱۴۶ کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت دوم وزنه ۱۵۳ کیلوگرمی را به ثبت رساند. او در حرکت سوم وزنه ۱۵۷ کیلوگرم را بالای سر برد و صاحب نشان ارزشمند طلا در یک ضرب شد.

در یک ضرب «داهون یون» از کره جنوبی با مهار وزنه ۱۵۶ کیلوگرمی دوم شد و «کارن آواگیان» از ارمنستان پس از ثبت وزنه ۱۵۵ کیلوگرمی در جایگاه سوم ایستاد.

در حرکت دو ضرب نیز حسینی ابتدا وزنه ۱۸۳ کیلو را مهار کرد، ولی در حرکت دوم وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را انداخت. او در سومین حرکت دوضرب خود موفق شد وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را به درستی بالای سر ببرد، ولی داوران به او خطا دادند. با اعتراض کادرفنی و بازبینی فیلم رأی داوران توسط هیئت ژوری بازگشت و مهار این وزنه به نام حسینی ثبت شد تا صاحب مدال برنز دوضرب شود.

بدین ترتیب در دسته ۸۹ کیلوگرم حسینی با مهار ۳۴۸ کیلوگرم صاحب مدال نقره مجموع شد.

در این دسته نماینده کشور عربستان با مجموع ۳۴۹ کیلوگرم در جایگاه نخست ایستاد و وزنه بردار لهستانی با مجموع ۳۴۶ کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت.

پیش از این «حسین‌سلطانی» ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز شده بود.

«روح الله بیرالوند» وزنه بردار دسته ۷۳ کیلوگرم ایران نیز بعد از مصدومیت در حرکات یک ضرب از ادامه مسابقه انصراف داد.

همچنین «حسین نجفی» دیگر وزنه بردار ایران در دسته ۶۱ کیلو با مجموع رکورد ۲۴۹ کیلوگرم در رده هشتم قرار گرفت.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، وزنه برداری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: