* مذاکره بر سر فروش اس ۴۰۰ به ایران
کد خبر : ۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ -31 May 2019
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به خبر خبرگزاری بلومبرگ درباره امتناع روسیه از فروش اس-400 به ایران ضمن اعلام بی اطلاعی از هرگونه مذاکره در این باره، اعلام کرد که باید منابع خبری مورد توجه قرار گیرد و بررسی شود که منبع چنین خبرهایی کیست و خبرنگاران از منتشر کننده آن پیگیر صحت چنین مطالبی باشند.

دیمیتری پسکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که اطلاعاتی درباره دستیابی ایران به سیستم موشک‌های ضد هوایی روسی S-400 ندارد.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: من خواستار دقت بسیار در انتشار چنین خبرهایی هستم ضمن اینکه به اصحاب رسانه توصیه می‌کنم که به دنبال یافتن منابع انتشار چنین خبرهایی باشند.

گفتنی است، روز گذشته خبرگزاری بلومبرگ آمریکا که مالک آن مایکل بلومبرگ است و سودای ریاست جمهوری آمریکا را دارد، مدعی شده بود که ایران از روسیه اس ۴۰۰ خواسته است و روسیه نیز از این درخواست ایران امتناع کرده است.

مهدی سنایی سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران چندی پیش به ایرنا گفته بود که خرید اس ۴۰۰ در دستور کار تهران نیست.

مجموعه های پدافند موشکی اس ۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای -۲۱) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیماها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار می دهد و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.
مسکو به تازگی این تسلیحات پیشرفته را به چین داده و با هند و ترکیه نیز برای فروش آن قرارداد امضا کرده است.

ایران مجهز به سامانه پدافند موشکی اس ۳۰۰ است که در ارتش روسیه نیز به کار گرفته می شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تکذیب خانه ، اس 400
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: