* گروه‌ها از دامن زدن به ماجرای قتل همسر نجفی بپرهیزند
کد خبر : ۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸ -30 May 2019

اصولا جریانات سیاسی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا برای جانبداری بلاوجه از نیروهایشان نباید موازین شرعی، ضوابط قانونی و معیارهای اخلاقی را زیر پا بگذارند بلکه در دفاع از ارزشهای اسلامی هر زمان که ثابت شد فردی از مجموعه آنها مرتکب تخلف، سوء استفاده از موقعیت و یا ظلم به دیگران شده صادقانه از رفتار ناشایست وی تبری بجویند وثابت کنند که مصالح جامعه را بر منافع فرد مقدم می‌دارند.

به گزارش «آزادی»، سید محمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به حادثه صورت گرفته از سوی شهردار سابق تهران و گمانه زنی های جناح های سیاسی اظهار کرد: حادثه بسیار تلخ و تاسف بار بود چرا که در جریان آن یک خانم جان خود را از دست داده است.

وی افزود: محمدعلی نجفی سابقه طولانی در نظام اسلامی از دولت موسوی تا دولت روحانی دارد و قطعا هیچ‌کس از این حادثه خوشنود نیست و حتی رقبای سیاسی وی نیز از این رخداد ناگوار ناراحت هستند.

حسینی تصریح کرد: به هر حال هر فردی با نگاه خاص خود حادثه را تفسیر و تحلیل می‌کند و ما منتظریم ابعاد قضیه مشخص شود هرچند که آقای نجفی به انجام قتل اعتراف کرده‌ و بلاشک کشتن یک انسان جرمی نابخشودنی است و اینکه اشخاصی بخواهند برای موجه جلوه دادن این قتل، اتهاماتی را به همسر دوم ایشان نسبت دهند کار ناصواب و غلط دیگری است.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: گروه‌های سیاسی مختلف باید از گمانه‌زنی های بدون مدرک در مورد قتل همسر نجفی بپرهیزند و با حدس و وهم آن را دام ذکر نکنند.

وی ادامه داد: البته به طور طبیعی این حادثه به حیثیت حامیان آقای نجفی که شامل حزب کارگزاران سازندگی و طیف اصلاح‌طلبان است لطمه زده است اما اگر بخواهند ارتکاب جرم توسط نجفی را توجیه کنند مشکلی حل نمی شود بلکه باید بپذیرند ایشان مرتکب یک جرم شده و باید در انتظار مجازات باشد.

حسینی افزود: دامن زدن به این مسئله هم نتیجه و عاید چندانی به همراه ندارد و آب رفته به جوی بر نمی‌گردد، بهرحال و بهر دلیل ناباورانه وی مرتکب این قتل شده است، و مثل دیگر افراد باید منتظر برخورد قانونی باشد لذا نباید بیش از حد این موضوع را برجسته کرد که بیگانگان سوء استفاده کنند، هر حادثه را باید در حد خود دید چرا که کشور آنقدر مسئله دارد که پرداختن بیش از حد به این موضوع موجب غفلت از دیگر مباحث اولویت‌دار می‌شود.

به گزارش سایت خبری مدآرا وی در ادامه خاطر نشان کرد: اصولا جریانات سیاسی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا برای جانبداری بلاوجه از نیروهایشان نباید موازین شرعی، ضوابط قانونی و معیارهای اخلاقی را زیر پا بگذارند بلکه در دفاع از ارزشهای اسلامی هر زمان که ثابت شد فردی از مجموعه آنها مرتکب تخلف، سوء استفاده از موقعیت و یا ظلم به دیگران شده صادقانه از رفتار ناشایست وی تبری بجویند وثابت کنند که مصالح جامعه را بر منافع فرد مقدم می‌دارند .

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پایان افزود: بهتر است بیش از این به این مسئله دامن زده نشود چرا که دستگاه قضا منصفانه و بر اساس ادله و مستندات به موضوع ارتکاب جرم آقای نجفی ورود پیدا کرده است و پرونده ایشان را مانند مجرمان عادی بررسی می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: