* «تضمين ابرقدرت ها» ؛ روياي خلع سلاح كودك لجباز !
پ
کد خبر : ۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ -15 May 2019
وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای چینی در «سوچی» اعلام کرد که مسکو و پکن برای ارائه ضمانت‌های امنیتی به کره شمالی بعد از خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره آمادگی دارند.

وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای چینی در «سوچی» اعلام کرد که مسکو و پکن برای ارائه ضمانت‌های امنیتی به کره شمالی بعد از خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره آمادگی دارند.

به گزارش «آزادی» ، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که روز دوشنبه (دیروز) در سوچی این کشور میزبان «وانگ یی» وزیر خارجه چین بوده، از آمادگی این دو کشور برای ارائه تضمین‌های امنیتی به کره شمالی خبر داد.

بنا بر خبرگزاری «تاس» روسیه، وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای چینی خود در سوچی بر رایزنی‌های فشرده مسکو و پکن درباره کره شمالی و مذاکرات در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تاکید کرد.

سرگئی لاوروف گفت: «می‌خواهم این نکته را اشاره کنم که تماس‌ها برای توسعه روابط بین رهبران آمریکا و چین طبق نقشه راهی که ما با همراهی چین از طریق دیدار‌های مستقیم ترسیم کردیم، شروع شده است و ما امیدواریم که یک توافق نهایی جامع در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و ایجاد یک نظام مبتنی بر صلح و امنیت در جنوب شرقی آسیا حاصل شود که شامل ضمانت‌های قاطعانه از امنیت کره شمالی هم بشود. رئیس‌جمهور (ولادیمیر) پوتین بار‌ها این موضوع را از جمله در نشست ۲۵ آوریل روسیه- کره شمالی در ولادی وستک مطرح کرده است».



پنجم اردیبهشت ماه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به ولادی وستک روسیه سفر و برای اولین بار با پوتین دیدار کرد (جزئیات بیشتر).

در خبر‌ها آمده بود که رهبر کره شمالی به دنبال سفر به روسیه گفته بود که پیونگ یانگ برای خلع سلاح اتمی آمادگی دارد، اما این موضوع منوط به دریافت ضمانت‌های امنیتی است.

وزیر خارجه روسیه در اظهارات تازه خود گفته است: «ارائه چنین ضمانت‌هایی آسان نخواهد بود، اما این کار یک بخش الزام‌آور از توافق در آینده (در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره) خواهد بود. روسیه و چین برای کار در زمینه این ضمانت‌ها آمادگی دارند».

اظهارات لاوروف در حالی مطرح شده که به دنبال شکست دو دور مذاکرات رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور و سپس ویتنام به دلیل اختلافات درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی و تحریم‌ها، اخیرا پیونگ‌یانگ اقدام به شلیک چند موشک کوتاه‌بُرد کرد
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: