* ‌تاجرنیا: توجه نمایندگان به مسائل «تراکتورسازی» جنبه رسانه‌ای و تبلیغاتی دارد
پ
کد خبر : ۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ -04 May 2019
علی تاجرنیا، نماینده پیشین مجلس معتقد است که رویکرد اخیر نمایندگان حامی «تراکتورسازی» در راستای مطرح کردن خود و جلب نظر افکار عمومی است.

حاشیه‌ها و مسائل تیم تراکتورسازی این‌روزها بیش از همه ذهن نمایندگان ارومیه و تبریز را به خود مشغول کرده است. از پیام ویدئویی و تبریک یک پیروزی به رهبر انقلاب گرفته تا خبر دادن از تغییر نتیجه بازی و بازداشت دروازه‌بان تیم و امثال آن.


به گزارش «آزادی»، رویکرد نمایندگان این خطه طی روزهای گذشته مورد توجه بسیاری در فضای مجازی و حقیقی قرار گرفت و با انتقاداتی نیز همراه بود. علاقه‌مندی نمایندگان مذکور به تیم فوتبال شهر و استان خود قابل درک است اما پرداختن به حاشیه‌های این تیم و اعلام اخباری که موجب تشدید حواشی می‌شود در اوضاع و احوال کنونی کشور مساله دیگری است. اینکه چرا صاحبان کرسی یک استان در مجلس شورای اسلامی به جای پرداختن به مشکلات رومزه مردم که هر روز هم بیشتر و گسترده‌تر می‌شود، به مسائل یک تیم فوتبال حساسیت نشان می‌دهند جای سوال است. سوال دیگر نیز این است که چه عاملی سبب این همه توجه شده است؟ نه آقایان و خانم‌ها تازه به مجلس راه‌یافته‌اند و نه باشگاه تراکتورسازی تازه تاسیس شده است.


علی تاجرنیا، نماینده پیشین مجلس معتقد است که رویکرد اخیر نمایندگان حامی «تراکتورسازی» در راستای مطرح کردن خود و جلب نظر افکار عمومی است. او در گفت و گو با «آزادی» گفت: « وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر رفتار دستگاه‌های اجرایی است. اگر این وظایف را در یک چارچوب مشخص تفسیر کنیم، باید گفت که بهتر است اگر مساله‌ای وجود دارد و به یک دستگاه اجرایی مربوط می‌شود، نمایندگان در همان رابطه اظهارنظر کنند. اما می‌توان تفسیر وسیع‌تری داشت و گفت که نمایندگان باید به هر اتفاقی در کشور واکنش نشان داد. البته من معتقدم که نمایندگان هم میتوانند به عنوان یک فعال سیاسی درباره همه مسائل اظهار نظر کنند اما این در قالب وظایف نمایندگی نیست و اگر مساله ای مشخصا به یک دستگاه خاص مربوط می‌شود باید در قالب تذکرات باشد.»


وی افزود: « مشکل اصلی این است که مسائل مهم کشور آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مجلس فاقد کارآمدی لازم برای حل مشکلات اساسی کشور است. نمایندگانی که ناتوان از حل مشکلات مردم هستند سعی می‌کنند که خود را درگیر مسائل دیگری کنند که بیشتر جنبه رسانه‌ای شدن دارد.»


این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: « من واکنش‌ها و اظهارات اخیر نمایندگان آذربایجان را عمدتا در این راستا می‌بینم. نظراتشان قابلیت اجرایی ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. عمدتا نیز با این رویکرد است که به یک دستگاه‌هایی پالس بفرستند که ما چنین فعالیت‌هایی داشتم تا در مواقع بعدی مثل انتخابات و تایید صلاحیت‌ها مورد توجه قرار بگیرد. به نظر من این کار خیلی تبلیغاتی است و بهتر است که به وظایف اصلی خود بپردازند.»


تاجرنیا در پاسخ به این پرسش که تغییر مالکیت در تیم تراکتورسازی و مسائل مالی چقدر می‌تواند موجب توجه ویژه به مسائل این تیم شود، گفت: «شاید مسائل مالی نیز دخیل باشد اما ارزیابی من این است که چون فوتبال و ورزش مورد توجه افکار عمومی است، اظهارنظر در این باره میل به کسب محبوبیت و دیده شدن است.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: