* وظیفه پلیس پیشگیری قبل اتفاق است
پ
کد خبر : ۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ -04 May 2019
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح مجازات مربوط به خرید و فروش سلاح گرم در قوانین عادی با اشاره به قتل یک روحانی در همدان گفت: پلیس و دستگاه قضایی منتظر نباشند که اینگونه اتفاقات رخ دهد باید از اینگونه اتفاقات جلوگیری کنند و آن ها را قبل از وقوع اینگونه مسائل شناسایی کنند.

 

 

وظیفه پلیس پیشگیری قبل اتفاق است

 

 

به گزارش «آزادی» حسن نوروزی با اشاره به ممنوعیت حمل، خرید و فروش سلاح گرم در قوانین عادی کشور و با تاکید بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی به مبارزه با خرید و فروش سلاح بیان کرد: ما قانونی را تحت عنوان ممنوعیت حمل اسلحه در ایران دارای ۲۱ ماده و ۷ تبصره در تاریخ ۷ /۶/ ۹۰ به تصویب رساندیم که در تاریخ ۲۳ /۶ /۹۰ به تایید شورای نگهبان رسید.

وی با اشاره به مواد ۵و۶ قانون ممنوعیت حمل سلاح تصریح کرد: بر اساس این مواد مرتکب قاچاق و فروش و همچنین خرید و نگهداری سلاح گرم یا سرد جنگی یا سلاح شکاری به حبس تعزیری محکوم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بنابراین مجلس به وظیفه تقنینی خود در این حوزه عمل کرده است، به عقیده من پلیس در فضای حقیقی و همچنین پلیس فتا باید در فضای مجازی به خوبی در این حوزه نظارت کنند، باید دقت کنند و اینگونه نباشد که به راحتی سلاح خرید و فروش شود و اسلحه به راحتی از مرزهای ما منتقل شود و در نتیجه آن فردی به قتل برسد. وظیفه پلیس فتا در این خصوص خیلی مهم است و نباید در این وظیفه مهم خود سهل انگاری کند.

نوروزی تصریح کرد: قانون همچنین برای پلیسی که از وظایف خود سهل انگاری می‌کنند مجازاتی را در نظر گرفته است، پلیس باید به وظیفه خود به خوبی توجه کند و از هرگونه سهل انگاری احتمالی بپرهیزد. پس سهل انگاری مامورین نیز مجازات خود را دارد، تخلفات اداری همچون سهل انگاری دارای مجازاتی است که ماده ۹ قانون رسدیگی به تخلفات اداری به آن پرداخته است. پس توصیه ما به مسئولین این حوزه از جمله نیروی انتظامی این است که به انجام وظایف خود دقت کنند و برای انجام هرچه بهتر این وظایف تلاش کنند، اینگونه نباشد که یک فرد به راحتی سلاح خریداری کند، در فضای مجازی سلاح‌های خود را نشان دهد و بعد یک فرد مظلومی را به شهادت برساند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: مجلس وظیفه خود را انجام داده است، متاسفانه شاهد آن هستیم کم کاری ‌ها و کم توجهی‌ها در این حوزه به صورتی است که مقام معظم رهبری به موضوع ورود می‌کنند و از این کم توجهی ها گلایه می کنند. این که رهبر انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا به این موضوع ورود می کنند به این معنی است که مجلس، دولت و قوه قضاییه در این حوزه تساهل کرده‌اند. اگر پلیس فتای همدان دقت می کرد و این فرد قاتل را که در فضای مجازی فعالیت می‌کرد را دستگیر و خلع سلاح می‌کرد اکنون این اتفاق برای یک روحانی در همدان رخ نمی‌داد، پلیس و دستگاه قضایی منتظر نباشند که اینگونه اتفاقات رخ دهد باید از اینگونه اتفاقات جلوگیری کنند و آن ها را قبل از وقوع اینگونه مسائل شناسایی کنند. پیشگیری بر هرچیز دیگری مقدم است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، پلیس ، پیشگیری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: