* جزئیات دیدارهای هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر
پ
کد خبر : ۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ -03 May 2019
هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری ۴ دیدار پیگیری خواهد شد.

به گزارش «آزادی» ، در ادامه دیدار‌های هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر امروز ۴ دیدار در شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. حساس‌ترین این بازی مربوط به تیم‌ها قعر نشین لیگ و همچنین نبرد یکی از مدعیان قهرمانی مقابل ماشین‌سازی تبریز است.

نساجی - نفت آبادان
هر دو تیم با شرایطی که در جدول مسابقات دارند با کمترین دغدغه به مصاف هم می‌روند. نماینده قائمشهر در اولین سال حضورش در لیگ برتر خیلی زودتر از حد تصور بقای خودش را در لیگ تثبیت کرد و در هفته‌های اخیر روند روبه رشدی را در پیش گرفته است. در سوی مقابل نفتی‌ها نیز سه برد متوالی در هفته‌های اخیر داشته اند و در بهترین شرایط این فصل خود بسر می‌برند. اگرچه موتور پیروزی شاگردان سرجیو خیلی دیر روشن شد، اما با این حال آن‌ها امیدوارند با ادامه همین روند حداقل در پایان فصل جزو ۸ تیم اول لیگ قرار بگیرند.

این دیدار می‌تواند در حضور پرشور هواداران مازندرانی یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این هفته لیگ باشد.

نفت مسجد سلیمان - سپیدرود رشت
بعد از قطعی شدن سقوط استقلال خوزستان به لیگ یک حال گزینه بعدی از بین تیم‌های نفت مسجد سلیمان و سپیدرود رشت انتخاب خواهد شد. بدون شک برنده دیدار امروز این دو تیم از شانس زیادی برای بقا در لیگ بهره خواهد برد. مخصوص اگر تیم میزبان برنده این بازی باشد چرا که در آن صورت ۴ امتیاز از رقیب خود جلو می‌افتد. نتیجه تساوی هم دو بازی آینده آن‌ها را بسیار حساس و سرنوشت‌ساز خواهد کرد.

سپیدرود در بازی خانگی قبل خود حتی نتوانست یک تساوی بگیرد و از این‌رو کار خود را برای بقا خیلی سخت کرد. شاگردان فیروز کریمی هم شکست سنگینی را در دربی جنوب مقابل نفت آبادان پذیرا شدند تا مشخص شود تغییرات در کادرفنی این تیم چندان هم مثمرثمر واقع نشده است. در هر صورت شرایط دو تیم تقریبا با یکدیگر مشابه است و بازیکنان آن‌ها برای بقا در لیگ باید امروز هر چه در چنته دارند رو کنند.

پارس جنوبی‌جم - ذوب‌آهن
دیگر تیم جنوبی لیگ برتر یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های نیم فصل دوم از لحاظ امتیاز‌گیری بوده است. شاید اگر تیم‌های ته جدولی بیش از حد ممکن امتیاز از دست نمی‌دادند، تیم مهدی تارتار الان در منطقه سقوط بود. از این جهت که این تیم در نیم فصل دوم فقط دو برد مقابل نساجی مازندران و استقلال خوزستان کسب کرده و ۵ تساوی و ۵ شکست در کارنامه‌اش داشته است. این در شرایطی است که پارسی‌ها در دو هفته پایانی هم باید به مصاف تراکتورسازی و پرسپولیس بروند.

ذوب آهن که در هفته‌های اخیر حسابی اوج گرفته بود در بازی قبل خود مقابل سایپا شکست را پذیرا شد تا به نوعی ترمزش کشیده شود. شاگردان منصوریان برای اینکه ثابت کنند این باخت‌شان تصادفی بوده برای برد به جم آمده‌اند. ۳ امتیازی بازی دو تیم می‌تواند باعث صعود یکی دو پله‌ای هر یک از دو تیم شود و این مسئله می‌تواند به بازیکنان تیم‌ها انگیزه دهد.

سپاهان - ماشین‌سازی
تیم امیر قلعه‌نویی با تساوی که هفته پیش در آزادی مقابل پرسپولیس کسب کرد، شانس قهرمانی خود را تا حد زیادی از دست داد. سپاهانی‌ها فقط در صورتی می‌توانند قهرمان شوند که ۳ بازی متوالی خود را ببرند و پرسپولیس نیز در یکی از دو بازی آینده خود بازنده شود. در هر صورت اگر سپاهان نتواند ۳ امتیاز بازی امروز را بگیرد آن وقت کار پرسپولیس را برای قهرمانی راحت‌تر کرده و این تیم می‌تواند با یک برد خانگی در بازی آینده‌اش مقابل ماشین‌سازی جشن قهرمانی بگیرد.

اگرچه سپاهان برای کسب سهمیه آسیایی هم رقبای سرسختی را کنار خود می‌بیند و هفته آینده نیز در مشهد مقابل یکی از آن‌ها که دیده باشد به میدان خواهد رفت. به نظر می‌آید شاگردان قلعه‌نویی حتی برای کسب سهمیه آسیایی هم دیگر نباید امتیاز از دست بدهند و کوچکترین غفلت برای آن‌ها گران تمام خواهد شد.

تیم ماشین‌سازی هفته‌هاست رنگ برد را ندیده و در افت بسر می‌برد. آخرین برد آن‌ها در هفته بیست‌ودوم مقابل پارس‌جنوبی در جم بود. مهاجری برای اینکه شانس ماندنش در تبریز را افزایش دهد، شاید لازم باشد در هفته‌های پایانی نتایج بهتری با تیمش کسب کند.

برنامه ادامه بازی‌ها هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه - ۱۳ اردیبهشت
* پارس جنوبی جم - ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۸
داور: سیدمهدی مرجان‌زاده، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و علی‌اکبر نوری، کمک داوران اضافی: جواد رحیم‌زاده و پیمان فرخی‌مهر، داور چهارم: محمد عطایی
ناظر: یدالله جهانبازی

* سپاهان اصفهان - ماشین سازی تبریز، ساعت ۱۹:۱۵
داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: حسن یوسفی و امیررضا آشورماهانی، کمک داوران اضافی: حسین زیاری و محمدرضا تارخ، داور چهارم: محمد راهی
ناظر: مسعود مرادی

* نساجی مازندران - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۷
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: محمدجواد مداح و هادی طوسی، کمک داوران اضافی: کمیل غلامی و یاسر همرنگ، داور چهارم: بابک عباسقلی‌زاده
ناظر: نادر جعفری

* نفت مسجدسلیمان - سپیدرود رشت، ساعت ۱۷.۳۰
داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی، کمک داوران اضافی: کوپال ناظمی و محمدحسین ترابیان، داور چهارم: سعید قاسمی
ناظر: حسین خانبان

* یکشنبه - ۱۵ اردیبهشت

* سایپای تهران - پدیده شهر خودرو، ساعت ۱۸:۱۵
داور: امیر عرب‌براقی، کمک‌ها: مهدی عالیقدر و حسن انتظاری، کمک داوران اضافی: شاهو اصلانی و سعید رحیمی‌مقدم، داور چهارم: تورج عیوض محمدی
ناظر: زاهد بحرینی
منبع: تسنیم
برچسب ها: آزادی ، فوتبال ، لیگ برتر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: