* افزایش قیمت نان برخلاف قانون است
پ
کد خبر : ۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ -01 May 2019
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: به هیچ عنوان در قانون بودجه سال جاری افزایش قیمت نان پیش‌بینی نشده و افزایش قیمت آن برخلاف قانون است و در شرایط فعلی افزایش قیمت نان به مصلحت نیست.
به گزارش «آزادی» علی محمد شاعری ، در خصوص خرید گندم توسط دلالان بالاتر از قیمت مصوب شورای اقتصاد، گفت: گزارش‌هایی که از سراسر کشور دریافت کرده‌ایم حاکی از این است که دلالان با توجه به شرایط فعلی قصد خرید گندم با قیمت بالاتر از قیمت مصوب شورای اقتصاد را دارند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت دولتی گندم حدودا یک هزار و ۷۰۰ تومان است درحالی که این محصول در بازار آزاد توسط دلالان بیش از این قیمت خریداری می‌شود، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس پیشنهاد خرید گندم به قیمت ۲ هزار و ۳۰۰ تومان را ارئه کرد که دولت موافقتی با آن نداشت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرچند که قیمت گندم ۳۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته، اما تناسبی با قیمت این محصول در کشور‌های همسایه ندارد، ادامه داد: عملکرد دلالان در زمینه گندم نیازمند هشدار جدی است و اگر دولت روند فعلی را کنترل نکند عواقب غیرقابل پیش بینی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اکثر خریداران گندم با قیمتی بیش از قیمت مصوب این محصول استراتژیک را به کشور‌های همسایه صادر می‌کنند و بخشی از آن در زمینه پرورش دام و بخشی دیگر در صنف و صنعت مصرف می‌شود، عنوان کرد: در نشستی به دولت پیشنهاد شد که خرید تضمینی گندم را به صورت انحصاری و جدی پیگیری کند و سازمان تعزیرات و دستگاه قضایی با ساز و کار مناسب به موضوع ورود و با قاچاقچیان و دلالان برخورد کنند، از سوی دیگر لازم است تا قیمت خرید این محصول افزایش داده شود.

قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی خرید گندم عملکرد قاچاقچیان را محدود می‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حداقل قیمت پیشنهادی برای خرید تضمینی گندم در شرایط فعلی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که تا حدود زیادی از قاچاق آن جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود باتوجه به میزان بارندگی‌ها میزان تولید گندم حداقل ۱۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کند و جای نگرانی وجود ندارد، ادامه داد: دولت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی باید تمهیدات لازم را برای مبارزه با قاچاق گندم داشته باشند و عوامل آن برخورد جدی کنند تا امنیت غذایی در زمینه کالای اساسی مانند گندم دچار مشکل نشود.

با توجه به افزایش تولید و ادامه خود کفایی گندم جای نگرانی در زمینه این محصول استراتژیک وجود ندارد.

شاعری با بیان اینکه با توجه به افزایش تولید و ادامه خودکفایی گندم جای نگرانی در زمینه این محصول استراتژیک وجود ندارد، اما دولت باید از هم‌اکنون تا فصل برداشت آمادگی لازم را داشته باشد، گفت: دولت باید مطالبات گندم‌کاران را به صورت نقدی پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت نان در برخی نقاط کشور، درپایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان در قانون بودجه سال جاری افزایش قیمت نان پیش‌بینی نشده و افزایش قیمت آن برخلاف قانون است و در شرایط فعلی افزایش قیمت نان به مصلحت نیست.
منبع: خانه ملت
برچسب ها: آزادی ، نان ، قیمت ، مردم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: