* مسؤولان وعده غیرعملی به معلمان ندهند
پ
کد خبر : ۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵ -01 May 2019

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان دولت پیش از آن‌که وعده‌ای که به معلمان داده‌اند محقق شود آن را اعلام نکنند، چون در صورت محقق نشدن موجب نارضایتی در بین قشر فرهنگیان کشور می‌شود.

به گزارش «آزادی» حسینعلی حاجی‌دلیگانی عصر امروز در آیین نکوداشت معلمان آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر اظهار کرد: افزایش 3 هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی در هر سال تحصیلی، کمبود معلم و افزایش مدارس دونوبته، 3 چالش اصلی آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر است.

کمبود مدرسه در کنار افزایش جمعیت دانش‌آموزی

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: هر سال تحصیلی 3 هزار دانش‌آموز از شهرها و استان‌های هم‌جوار به جمعیت دانش‌آموزی شاهین‌شهر در حالی اضافه می‌شود که اعتبار کافی برای احداث مدارس جدید و تعمیر مدارس فرسوده به این اداره اختصاص نمی‌یابد؛ این مشکل زمانی دوچندان می‌شود که اداره آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر با کمبود معلم نیز مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند تعدادی مدرسه هر سال با کمک‌های خیران در این منطقه احداث می‌شود، با این وجود تعداد مدارس دونوبته هر سال بیشتر از سال قبل می‌شود.

مسؤولان وعده غیرعملی به معلمان ندهند

حاجی‌دلیگانی از وزیر آموزش‌ و پرورش و برخی از مسؤولان دولت خواست پیش از آن‌که وعده‌ای که به معلمان داده‌اند محقق شود آن را اعلام نکنند، چون در صورت محقق نشدن موجب نارضایتی در بین قشر فرهنگیان کشور می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز کرد: از یک سو مسؤولی از افزایش حقوق معلمان در سال آینده با درصدی خاص اعلام نظر می‌کند، همین نظر مسؤول از یک‌ سو عامل تورمی در جامعه می‌شود و از سوی دیگر در صورت عملی نشدن، معلمان کشور را آزرده می‌کند.

خصوصی‌سازی تعلیم و تربیت خطایی بزرگ در آموزش‌ و پرورش

وی تبعیض در پرداخت‌های دستمزد بین 2 معلمی که یک کار مشابه را انجام می‌دهند اما در نوع استخدامی وضعیت مشابهی ندارند را از تبعیضات دیگر در بدنه آموزش‌ و پرورش دانست که دولت و مجلس لازم است در این‌ باره چاره‌جویی کنند.

حاجی‌دلیگانی تخصیص نیافتن سرانه کافی در مدارس را از مشکلات مدارس کشور برشمرد که سازمان برنامه‌ و بودجه و نمایندگان مجلس برای این مشکل باید چاره‌جویی کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خصوصی‌سازی تعلیم و تربیت در آموزش‌ و پرورش را خطای بزرگی دانست که این وزاتخانه نباید مرتکب این خطا شود.

وی از این‌که خروجی دانشگاه فرهنگیان متناسب با تعداد بازنشستگان این وزارتخانه نیست انتقاد کرد و گفت: وزارت آموزش‌ و پرورش در سال‌های گذشته در این‌ باره کم‌توجهی کرده است.

تقدیر از 210 معلم برگزیده شاهین‌شهری

حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان عصر امروز در آیین تجلیل از معلمان برگزیده اداره آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر اظهار کرد: ده‌ها اثر شهید مطهری که برخی از این آثار 60 سال پیش نوشته‌ شده است، هم چنان مبنای فکری انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شاهین‌شهر با بیان این‌که شهید مطهری با شهادتش آثارش را زنده کرده است، اضافه کرد: این عالم شهید برای همه اقشار جامعه به‌ خصوص دانشجویان و طلاب آثار متعددی در موضوعات مختلف تألیف کرد که امام خمینی(ره) همه آثار شهید مطهری را برای ملت ایران مفید دانست.

ملکیان همچنین مطرح کرد: علامه شهید مطهری وقتی احساس می‌کند برای کودکان و نوجوانان نیز کتاب بنویسد اثر ماندگار داستان راستان را خلق می‌کند که این کتاب همچنان از آثار مورد توجه نوجوانان کشور است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم و روایاتی از پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) برای زیاد شدن عمر بابرکت معلمان دعا کردند و امام علی(ع) در نکوداشت مقام عالم و اهمیت علم‌آموزی فرمودند که هر کس که کلمه‌ای به من بیاموزد گویی مرا بنده خود کرده است.

به گزارش فارس، در آیین نکوداشت مقام معلم از 210 معلم برگزیده منطقه و استانی اداره آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر قدردانی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: