* هند در جستجوی جایگزین نفت ایران
کد خبر : ۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ -23 April 2019
هند به دلیل عدم تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا از منابع جایگزین نفت ایران استفاده خواهد کرد.

به گزارش «آزادی» وزیر نفت و گاز هند روز سه شنبه، ۲۳ آوریل اعلام کرد که هند در حال جستجوی راه‌های جدید دریافت نفت است. آمریکا تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی برای یکسری از کشور‌ها در رابطه با خرید نفت ایران را از اول ماه مه ۲۰۱۹ لغو می‌کند.

وی متذکر شد: «پالایشگاه‌های نفت هند برای تأمین مصرف بنزین و سوخت دیزل و دیگر محصولات نفتی آماده هستند».

به نوشته روزنامه «اکونومیک تایمز»، شرکت‌های هندی راه‌های جایگزین دریافت نفت برای ماه مه را تهیه دیده اند و در جستجوی منابع دریافت نفت در ماه ژوئن هستند. کارمند عالیرتبه شرکت نفت «Indian Oil» اطمینان داد که اختلال در عرضه نفت بروز نخواهد کرد.

هند از نظر حجم واردات نفت ایران در ردیف دوم فهرست کشور‌های وارد کننده نفت ایران قرار دارد. هند طی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ سال مالی، ۲۴ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد. شرکت نفت هند، به تنهایی ۹ میلیون تن نفت وارد کرد. هند به عنوان جایگزین نفت ایران به کویت، امارات و عربستان سعودی، آمریکا و مکزیک توجه می‌کند. در عین حال، هند قصد دارد در خصوص نفت ایران با آمریکا به مذاکره ادامه بدهد.

در نوامبر سال گذشته آمریکا تصمیم گرفت به مدت ۱۸۰ روز معافیت از تحریم‌های نفتی را برای کشور‌های چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه برقرار کند. این معافیت برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت انجام شده بود و افزون بر آن، به کشور‌های شامل معافیت وقت داده شد تا جایگزینی برای واردات نفت از ایران بیابند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: