* فرودگاه بین المللی طرابلس به دست نیروهای حفتر افتاد
پ
کد خبر : ۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ -06 April 2019
رسانه های عربی جمعه شب گزارش دادند: فرودگاه بین المللی طرابلس پایتخت لیبی که در کنترل دولت وفاق ملی قرار داشت، به دست نیروهای تحت فرمان «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش این کشور افتاده است.

رسانه های عربی جمعه شب گزارش دادند: فرودگاه بین المللی طرابلس پایتخت لیبی که در کنترل دولت وفاق ملی قرار داشت، به دست نیروهای تحت فرمان «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش این کشور افتاده است.

به گزارش «آزادی»، رسانه جنگ وابسته به نیروهای تحت امر حفتر نیز همچنین از کنترل مناطق «قصر بن عشیر» و «وادی الربیع»، بازار «الخمیس» در طرابلس خبر دادند.

پیش از این، دفتر رسانه ای ارتش ملی لیبی وابسته به دولت حاکم در شرق این کشور از دیدار حفتر با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و «غسان سلامه» نماینده ویژه وی در امور لیبی خبر داد.

در این دیدار که در پایگاه الرجمه در نزدیکی شهر بنغازی در شرق لیبی صورت گرفت، گوترش با اظهار نگرانی از اوضاع جاری لیبی، ابراز امیدواری کرد که از هرگونه برخورد خونین در طرابلس جلوگیری شود.

گوترش که درحال ترک لیبی است، در دو روز گذشته با «فایز السراج» رئیس شورای ریاست جمهوری وابسته به دولت وفاق در غرب و «عقلیه صالح عیسی» رئیس مجلس نمایندگان در طبرق در شرق لیبی دیدار کرد.

خلیفه حفتر ژنرال پیشین ارتش لیبی روز گذشته (پنجشنبه) در یک فایل صوتی به نیروهای خود فرمان حمله به طرابلس را صادر کرد و از ساکنان پایتخت خواست مقابل این نیروها مقاومت نکنند.

پیشتر و با پیشروی نیروهای تحت امر ژنرال حفتر به سوی طرابلس، آلمان شورای امنیت را برای نشست اضطراری دعوت کرده است.

درگیری میان گروه های لیبیایی درحالی رخ می دهد که قرار بود، کنفرانس ملی لیبی ماه ژوئیه (تیر/ مرداد ماه) سال جاری میلادی در آدیس آبابا پایخت اتیوپی و تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار شود.

پس از سقوط «معمر القذافی» دیکتاتور لیبی در سال 2011، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است.

همزمان نیز یک دولت موازی در شهر طبرق در شرق لیبی که مجلس نمایندگان به ریاست عقیله صالح و ژنرال حفتر فرمانده ارتش از آن حمایت می کنند، اعلام موجودیت کرد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: