* جهانگیری: نبود مسؤول سر صحنه پذیرفتنی نیست
پ
کد خبر : ۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ -31 March 2019

معاون اول رئیس جمهور: دکتر روحانی با علاقه تمام استان ها به ویژه لرستان را پیگیری می کنند و دوستدار این مردم است و خواستار همدردی با مردم در سختی ها است. اگر تاخیری انجام گرفته و مردم گمان کم توجهی دارند من از طرف دولت از مردم لرستان عذرخواهی می کنم هیچکس در دولت بین مردم لرستان و سایر استان ها تفاوت قایل نیست.

به گزارش «آزادی»، اسحاق جهانگیری شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان لرستان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: برای سال 98 برنامه سفر به لرستان را داشتم که به قوت خود باقی است و طی آن بیشتر با همکاران دولت راجع به مسایل استان بررسی و تصمیم گیری می شود.

وی گفت: لرستان به عنوان یکی از استان های مهم کشور یک امتیاز برای توسعه است چراکه همه شایستگی ها برای تبدیل به استان توسعه یافته را دارد.
وی افزود: لرستان نیروی انسانی، جوانان تحصیل کرده و متخصص دارد ، همچنین زیرساخت های آب به معنای دغدغه در این استان نداریم اما به هر حال در لرستان برخی کمبودهایی زیرساختی وجود دارد.
جهانگیری ادامه داد: علیرغم نامساعد بودن شرایط پرواز به خاطر قولی که دادیم به لرستان سفر کردیم و شرایط این سفر به دلیل سیل ویژه است.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: کشور حادثه خیزی داریم اما با اتفاقاتی که رخ می دهد ایران همچنان پابرجا است و روز به روز با قوت پیش می رود.
جهانگیری بیان کرد: سال های گذشته همه در انتظار بارش بودند و آب شرب به مساله اصلی و دغدغه تبدیل شده بود و سال گذشته جلسه متعدد برای تامین آب شرب شهر و روستاها برگزار شد.
وی افزود: کشاورزی هم به سمت نگران کننده پیش می رفت اما امسال سال آبی ویژه و بسیاری از مشکلات کشور حل شد همچنین این حجم بارش ها به کشور انرژی ، نیرو و امید داد زیرا که ریزگردها و تالاب های خشک شده به جایی رسیده بود که نگران آینده بودیم.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: تامین آب شهر مهم مثل مشهد تابستان پارسال به نگرانی تبدیل شده بود، بارندگی های اخیر با این همه نعمت ، تلخی هایی هم داشت و در برخی استان ها مردم اذیت شدند.
جهانگیری بیان کرد: اکنون همه استان ها در جریان سیل درگیر هستند حتی سیستان و بلوچستان که کمترین بارش ها را داشته هم سیل آمد و پس از آن یزد و کرمان هم سیل رخ داد.

وی گفت: اما برخی استان ها شامل غرب و جنوب کانون بارندگی و لرستان از اصلی ترین استان هایی بود که درگیر این مساله شد.
وی ادامه داد: شاید این تفکر ایجاد شود که توجه خاصی به استان های شمالی شده اما تقریبا وزرای مختلف به همه استان ها رفته و وزیر بهداشت و معاون پارلمانی رییس جمهوری به لرستان سفر کردند و خودم روزانه چندین بار تلفنی شرایط را از استاندار لرستان پیگیری می کردم.

وی افزود: دکتر روحانی با علاقه تمام استان ها به ویژه لرستان را پیگیری می کنند و دوستدار این مردم است و خواستار همدردی با مردم در سختی ها است.
جهانگیری بیان کرد: اگر تاخیری انجام گرفته و مردم گمان کم توجهی دارند من از طرف دولت از مردم لرستان عذرخواهی می کنم هیچکس در دولت بین مردم لرستان و سایر استان ها تفاوت قایل نیست.
وی افزود: سیل اخیر دستاوردهایی خوبی داشت که مهمترین آن همدلی است چراکه همه مدیریت کشور و روزهای تعطیل نوروزی پای کار بودند که بسیار مهم است.

جهانگیری اظهار کرد: مدیران مسوولیت قبول می کنند که خود را در روزهای سخت نشان دهند سختی بکشند و برای آرامش و آسایش مردم خدمت کنند.
وی با بیان اینکه اولویت اول ما جلوگیری از تلفات انسانی است گفت: جان مردم برای ما مهم است و از دست دادن افراد قابل جبران نیست.

به گفته وی با حجم عظیم سیلاب لرستان تلفات مستقیم سیل نبوده که قابل تقدیر است و باید از خسارت های مالی هم در حد امکان جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: مردم لرستان به هشدار مدیران توجه کنند و با تخلیه منازل به مکان های امن بروند همچنین دستگاه ها موظف هستند امکانات خود را حسب دستور استاندار در اختیار استان قرار دهند و چنانچه کمبود تجهیزات وجود دارد از استان های همجوار تامین شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: