* «مشت های آسمان» ؛ ۱۰دقیقه باران ، ۱۵۰ خودرو ، ۱۹ انسان
پ
کد خبر : ۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲ -26 March 2019
ستاندار فارس اعلام کرد که تا پایان تعطيلات نوروزي همچنان آماده باش نيروهاي امدادي و اجرایی برقرار است و گفت: در حادثه سیل شیراز بالغ بر ١٥٠ خودرو دچار آسیب شد.

ستاندار فارس اعلام کرد که تا پایان تعطيلات نوروزي همچنان آماده باش نيروهاي امدادي و اجرایی برقرار است و گفت: در حادثه سیل شیراز بالغ بر ١٥٠ خودرو دچار آسیب شد.

به گزارش آزادی منطقه فارس، عنايت‌الله رحيمي شامگاه دوشنبه ٥ فروردين در ستاد بحران استان كه با حضور محمدباقر نوبخت؛ معاون رئيس جمهور و آيت‌الله علوي؛ وزير اطلاعات برگزار شد به روند برنامه ريزي‌ها پيش از بروز حادثه امروز شيراز اشاره و خاطرنشان كرد: در ستاد بحران تصميماتي در اين جلسات گرفته شده بود كه به ستاد بحران كشور نيز ارسال شده بود و پيش‌بيني‌هاي لازم براي جلوگيري از خطرات احتمالي اتخاذ شده بود . 

وي ادامه داد: علي‌رغم اخطارهاي قبلي واقعه تاسف باري را شاهد بوديم.از ساعت ١٠:٣٠ صبح بارش‌ها آغاز شد و به مدت ١٠ دقيقه بارش شديد موجب بروز خسارات جاني و مالي شد . 

استاندار فارس با اشاره به موقعيت قرارگيري شيراز در يك خط القعر و محصور شدن توسط ارتفاعات، عنوان كرد: در كمتر از ١٠ دقيقه روان آب‌ سنگيني شكل گرفت . 

رحيمي با بيان اينكه ١٥٠ خودرو در اين حادثه دچار خسارت شدند، گفت: مجموعه‌های سپاه و ارتش و امدادگران هلال احمر به سرعت ورود كردند و پس از تخلیه محل حادثه، آب كمتر از نيم ساعت حركت كرد و از محدوده خارج شد . 

وي ادامه داد: مجموعه خودروهاي حادثه ديده به سرعت از طريق تريلرها انتقال داده شدند و تعداد زيادي در مصدوم نيز به بيمارستان مادر و كودك منتقل شدند . 

استاندار فارس با بیان اینکه در همان ساعات اوليه كل صحنه به حالت اوليه بازگشت و اجساد تحويل پزشكي قانوني داده شد، خاطرنشان کرد: مسافران آسیب دیده در مراكز و اماكن اقامتي اسكان داده شدند . 

رحیمی با اشاره به حضور مقام ارشد قضايي استان در محل حادثه، عنوان کرد که تمهیدات لازم برای برآورد خسارت خودروها و بیمه اندیشیده شده است . 

وی همچنین یادآور شد که تا پايان روز چهارشنبه هفتم فروردین بارش‌ها به شكل پراكنده در اكثر نقاط استان ادامه دارد . 

استاندار فارس از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا از رانندگي در طول شب خودداري و در مراكز اقامتي اسكان يابند تا سفر ايمني داشته باشند . 

رحیمی گفت: كارگروه‌هاي ١٤ گانه ستاد بحران پیش‌بینی و تاكنون كارگروه‌هاي تجسس، پشتيباني درمان و اطلاع رساني فعال شده است . 

به گزارش آزادی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جمع‌بندی این جلسه تاكيد كرد كه اسكان مسافران آسيب ديده به همراه خانواده‌هايشان به نحو شايسته انجام شود و به آنها اطمينان داده شود كه مسئله اسكان، خوراك و انتقال اجساد به شهر مورد نظرشان به نحو احسن انجام خواهد شد . 

محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي فارس را مامور تام‌الاختيار خود در استان قرار داد و خواستار رفع هر آنچه كه مورد دغدغ ه آسيب ديدگان است، شد . 

منبع: ایسنا
برچسب ها: سیل شیراز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: