* جنگ اقتصادی باید برای همه باشد/نباید ورزشکاران یک رشته راحت پول میلیاردی از جیب بیت‌المال بگیرند
پ
کد خبر : ۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ -04 March 2019
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی:
وقتی می‌بینیم مردم کف جامعه زیر فشار مشکلات اقتصادی قرار دارند مگر ورزشکاران تافته جدا بافته از مردم هستند؟ و بسیاری از آن‌ها نیز در رشته‌هایی مثل کشتی این فشار‌ها را تحمل می‌کنند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه نباید ورزشکاران یک رشته راحت پول میلیاردی از جیب بیت‌المال بگیرند و بقیه ورزشکاران در جنگ اقتصادی باشند، گفت: اگر مشکلات اقتصادی وجود دارد باید برای همه باشد.

به گزارش «آزادی» محمد بنا درباره درباره اظهارات داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر پیش رو بودن شرایط سخت اقتصادی تحت عنوان "جنگ اقتصادی" و این که پرداخت پاداش ورزشکاران با تأخیر انجام خواهد شد، اظهار کرد: ابتدا این را بگویم این که قانونی مصوب می‌شود و می‌گویند باید جوایزی به قهرمانان مدال آور که افتخارآفرینی می‌کنند داده شود، باید به طور قطع به مرحله اجرا گذاشته شود و ورزشکاران بدانند که با مدالی که می‌آورند جوایز خود را دریافت می‌کنند. البته از قبل هم این سکه بازی‌ها را دوست نداشتم. سکه برای دربار است و کلاً این روش را قبول ندارم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به این که مردم تحت فشار شدید اقتصادی قرار دارند، گفت‌: وقتی می‌بینیم مردم کف جامعه زیر فشار مشکلات اقتصادی قرار دارند و در خط مقدم جنگ هستند، مگر ورزشکاران تافته جدا بافته از مردم هستند؟ و بسیاری از آن‌ها نیز در رشته‌هایی مثل کشتی این فشار‌ها را تحمل می‌کنند.

وی با بیان این که نباید مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مالی فقط گریبان یکسری از رشته‌های ورزشی مثل کشتی، وزنه‌برداری، بوکس و … را بگیرد، گفت‌: این که داورزنی بگوید ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و بعد از جیب بیت المال و نه از جیب شخصی به یک ورزشکار برای دو بازی دو میلیارد تومان بدهند یا از آن طرف دنیا مربی بیاورند و میلیاردی به او پول دهند و در مقابل به ورزشکاران خودمان بگویند، چون در جنگ اقتصادی هستیم باید مشکلات را تحمل کنید، را قبول ندارم. اگر این مشکلات وجود دارد نباید فقط برای کشتی و وزنه‌برداری و بقیه باشد و ورزشکاران یک رشته خیلی راحت پول بگیرند. البته معتقدم با شرایطی که پیش آمده است همه رشته‌ها کم یا زیاد با این مشکلات دست به گریبان هستند.

بنا در پایان گفت‌: چاره‌ای جز ساختن و تحمل مشکلات نداریم، پول خوب است، اما تعصب و عشق خیلی بیشتر از پول باید به یک ورزشکار انگیزه دهد تا برای کشورش افتخارآفرینی کند.
 
گفتنی است اخیرا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان درباره پاداش قهرمانان بازی‌های آسیایی وخصوصا ووشوکاران گفته بود: امروزه جنگ اقتصادی روی دوش مردم است و منابع مالی کشور نیاز به زمان دارد که تأمین شود. در شرایط جنگی به سر می بریم و صبر می‌کنیم تا از این بحران بگذریم تا به وعده‌ها عمل کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: