* ما اصولگراها به مجمع فشار می آوریم / تصمیم گیری برای FATF رفراندوم نمی خواهد
پ
کد خبر : ۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ -02 March 2019
کنعانی مقدم در گفت وگو با «آزادی»:
«ما اصولگرایان نیز فشارهایی به مجمع می آوریم اما این فشارهای در جهت این است که شرایط پذیریش FATF مناسب و به مصلحت کشور باشد.

جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی بعد از دیگری برگزاری می شود و خبری از تعیین تکلیف لوایح چهارگانه نیست. احزاب و گروه های سیاسی نیز هر یک دیگری را به اعمال فشار سیاسی به مجمع متهم می کند و از این تعلل در تصمیم گیری گلایه دارد. در این میان پیشنهاداتی نیز طرح می شود. مثلا «رفراندوم». برخی از چهره های سیاسی از جمله محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بر این باورند که باید تصمیم گیری در این خصوص را به همه پرسی گذاشت و رای مردم را ملاک قرار داد. برخی از اصولگرایان اما اساسا با این پیشنهاد مخالف اند. حسین کنعانی مقدم در این گروه قرار می گیرد.


او در گفت و گو با «آزادی» گفت: «همه پرسی در قانون اساسی ایران شرایط و مراحل خود را دارد و نمی توان در هر موضوعی به دنبال برگزاری رفراندوم بود.»


کنعانی مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا رفراندوم اساسا راه مناسبی برای تصمیم گیری در خصوص موضوعی با این درجه اهمیت است یا خیر؟ گفت: « اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این تصمیم برسد و با توجه به اختیارات رهبری و حکم حکومتی همه پرسی برگزار شود وضعیت تغییر می کند اما در حال حاضر مجمع این اختیار را دارد که در این خصوص تصمیم نهایی را بگیرد و این بهتر از همه پرسی است».


این فعالی سیاسی اصولگرا افزود: خوشبختانه ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران به نحوی است که هیچ بن بستی وجود نخواهد داشت و مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین راستا طراحی شده و مشغول به کار است. تحت فشار قرار دادن مجمع تشخیص مصلحت نظام اما اصلا درست نیست. این فشارهای سیاسی عملا کار را سخت تر می کند. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بدون درگیرشدن در مسائل جناحی و با مشورتی که از مقام معظم رهبری می گیرد باید این کار را تمام کند لذا باید از اصلاح طلبان خواست که اگر زوری دارند فشار را به اروپایی ها و آمریکایی وارد کنند تا شرایط ایران را بپذیرند نه اینکه به مسئولان داخلی فشار آورند».


وی در واکنش به اینکه اصلاح طلبان در اعمال فشار سیاسی به مجمع تنها نیستند و مخالفان پالرمو نیز بیکار ننشسته اند، گفت: «ما اصولگرایان نیز فشارهایی به مجمع می آوریم اما این فشارهای در جهت این است که شرایط پذیریش FATF مناسب و به مصلحت کشور باشد. فشارهای سیاسی اصلاح طلبان اما با فشارهای آمریکا به ایران همسو است و این صحیح نیست».

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: