* ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات از اشخاصی دریافت شده که تا حالا مالیات نداده بودند
پ
کد خبر : ۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ -28 February 2019
رئیس کمیسیون اقتصادی بیان کرد:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم که می‌توانیم آن را به حداقل برسانیم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالا‌های اساسی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

به گزارش «آزادی» محمدرضا پور ابراهیمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: بر اساس گزارش هفته پیش بانک مرکزی کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی تامین شده بودند در خرده فروشی‌ها ۷۰ درصد گرانتر از قیمتی که باید به دست مردم می‌رسید فروخته شده است.

وی گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع کشور برای تامین این کالا‌ها از ترس تورم توهمی در اختیار برخی قرار داده می‌شود که این عدد را باید به صورت سرانه به طور مستقیم به مردم بدهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: همه افرادی که با آن‌ها صحبت کرده ام با اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالا‌های اساسی مخالفند و این را به ضرر مردم می‌دانند.

پورابراهیمی گفت: شنبه اینده مجلس شورای اسلامی در این زمینه تشکیل جلسه می‌دهد.

وی افزود: از شهریور سال گذشته تاکنون بر اساس رصد تراکنش‌های بانکی ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات از اشخاصی دریافت شده است که تا آن زمان یک ریال مالیات نداده بودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم که می‌توانیم آن را به حداقل برسانیم گفت: در سه چهار سال اخیر بابت کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان خروجی مطالبات داشته ایم که قابل وصول نیست.

پورابراهیمی افزود: ۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت‌های قانونی مالیاتی در کشور داریم که باید در آن بازبینی شود.

وی تحریم‌های آمریکا را فرصتی برای کنار گذاشتن نفت از بودجه و توجه به منابع دیگر دانست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش‌ها عملکرد بانک‌های خصوصی بدتر از بانک‌های دولتی بوده است.

پورابراهیمی افزود: روزانه حدود ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور استفاده می‌شود که معادل ۲۰ درصد آن قاچاق یا مصرف خارج از حد متعارف است و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی گفت: دولت با همه پیشنهاد‌ها درباره اصلاح مصرف بنزین مخالفت کرده و حتی پیشنهاد تغییر نکردن قیمت، اما دریافت عوارض مصرف بیش از حد را نیز نپذیرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون اساسی در بودجه عمومی کشور همه منابع باید به خزانه وارد و هزینه‌ها از آن خارج شود البته ممکن است اتفاقاتی بیفتد و دیوان محاسبات موظف است اگر خطایی انجام شد گزارش دهد.

پور ابراهیمی گفت: اگر ساختار کنونی بودجه ادامه یابد کسری بودجه استمرار خواهد داشت.

وی افزود: ۲/۵ برابر بودجه عمومی کشور برای انواع یارانه‌ها هزینه می‌شود که در بودجه بلاتکلیف است و دولت پیشنهاد مشخصی درباره آن ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سه برابر بودجه عمومی کشور مجموع عدد و رقمی است که در حوزه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها در محاسبات بودجه آورده و در تراز تلفیقی محسوب می‌شود، اما دسترسی به داده‌ها و چگونگی مدیریت این شرکت‌ها امکان پذیر نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: