* تبرئه غول سینمای فرانسه از اتهام تجاوز
پ
کد خبر : ۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ -26 February 2019
لوک بسون که از سوی نامزد پیشین خود به تجاوز و آزار جنسی متهم شده بود، از این اتهام تبرئه شد و دادگاه شکایت سند فن‌روی را وارد ندانست.

لوک بسون که از سوی نامزد پیشین خود به تجاوز و آزار جنسی متهم شده بود، از این اتهام تبرئه شد و دادگاه شکایت سند فن‌روی را وارد ندانست.

به گزارش «آزادی»، به نقل از ای‌اف‌پی، خانم فن‌روی بهار امسال به پلیس گفته بود که بار‌ها از سوی بسون آزار جنسی دیده و خواستار رسیدگی دادگاه به ادعا‌های خود شده بود. او یکی از ۹ زنی است که ادعای آزار جنسی را علیه کارگردان و تهیه‌کننده ۵۹ ساله فرانسوی مطرح کرده‌اند.

بسون از بزرگان سینمای فرانسه و دو سال پیش پرهزینه‌ترین پروژه سینمای تاریخ سینمای اروپا یعنی «والرین و شهر هزار سیاره» را ساخت. او پیش‌تر تمام موارد اتهامی را رد و گفته بود هرگز وارد روابط خارج از عرف نشده است. وکلای بسون روز دوشنبه اعلام کردند دادگاه شکایت‌ها را علیه موکل‌شان وارد ندانسته و رای به بسته شدن پرونده داده است. پس از این ماجرا، فیلمساز فرانسوی از تمام کسانی تشکر کرد که در چند ماه اخیر کنارش ایستاده بودند.

فن‌روی که بازیگر هلندی-بلژیکی است، در چند فیلم بسون از جمله «تاکسی ۵» و «والرین» نقش‌هایی بسیار فرعی و کوچک ایفا کرده است. او گفته بود بسون دست‌کم چهار نوبت آزارش داده و از ترس از دست دادن جایگاه خود در سینما لب به شکایت نگشوده بود. همان زمان نتایج آزمایش خون از فن‌روی نشان داد به اصطلاح چیزخور نشده بود و اگر هم اتفاقی افتاده، احتمالا در شرایط کاملا طبیعی و با رضایت بوده است.

شکایت فن‌روی سرآغاز اعتراف‌های دست‌کم ۹ زن دیگر علیه رفتار‌های ناپسند بسون در پشت صحنه پروژه‌های سینمایی بود. یکی از آن‌ها که الان در پنجمین دهه زندگی است و در آمریکا اقامت دارد، مدعی شده بود سال ۲۰۰۲ ناچار شده از دست بسون در اتاق تست بازیگری فرار کند. این زن ۱۰ روز پیش هم اعلام کرد حاضر است در دادگاه حضور یابد و علیه فیلمساز سرشناس فرانسوی شهادت بدهد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: