* اغاز بازپرداخت بدهی برقی عراق به ایران
کد خبر : ۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ -08 February 2019
وزیر نیرو گفت: برای بازپرداخت بدهی برقی عراق به ایران برنامه ریزی شده و با مذاکراتی که صورت گرفته، روند پرداخت نیز آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان امروز (جمعه) در حاشیه امضای چند قرارداد و تفاهمنامه در زمینه صنعت برق با عراق در جمع خبرنگاران، افزود: قرارداد همکاری با عراق سه ساله است و با توجه به اینکه قصد داریم به عنوان قطب انرژی در منطقه ظاهر شویم بنابراین طبیعی است که نسبت به توسعه همسایگان نیز دغدغه داشته باشیم.

وی ادامه داد: آسایش و امنیت این منطقه به رسیدن به سطحی از توسعه یافتگی برای همه کشور‌ها باز می‌گردد و ایران با ظرفیت‌های بالایی که در بخش خصوصی و آموزش نیروی انسانی دارد حاضر است امکاناتش را در چارچوب قرارداد‌هایی با همسایگان به اشتراک بگذارد.

اردکانیان افزود: این برنامه وسیعی است و ما در بازسازی صنعت برق عراق، آموزش نیروی انسانی و کاهش تلفات شبکه انرژی این کشور همکاری خواهیم داشت.

وزیر نیرو تاکید کرد: توسعه روابط ایران با کشور‌های منطقه وابسته به تحریم‌های یکجانبه آمریکا نخواهد بود، ما چشم به بازار‌های منطقه داریم تا از طریق عراق با سایر کشور‌های منطقه نیز همکاری کنیم و همه مسائل را در یک فضای تعامل آمیز حل و فصل خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: