* خودمان از عراق خواسته ایم که ورود دلار به ایران را ممنوع کند!
پ
کد خبر : ۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ -01 December 2018
سوژه آزادی
در روزهای گذشته،معاون بانک مرکزی عراق،طی ابلاغیه ای به همه بانک ها و صرافی های عراق اعلام کرده است که مجاز نیستند که به مسافرانی که قصد سفر به ایران را دارند، دلار بدهند!

در روزهای گذشته،معاون بانک مرکزی عراق،طی ابلاغیه ای به همه بانک ها و صرافی های عراق اعلام کرده است که مجاز نیستند که به مسافرانی که قصد سفر به ایران را دارند، دلار بدهند!

این بخشنامه که به تاریخ 27 نوامبر(6 آبان) و با امضای منذر عبدالقادر الشیخلی،معاون بانک مرکزی،عراق صادر شده است، به نامه رئیس اتاق بازرگانی ایران استناد کرده است که در آن رئیس اتاق بازرگانی ایران از وزارت خارجه عراق درخواست کرده است که دلار از چرخه روابط اقتصادی دو کشور خارج شود!معنای ساده درخواست رئیس اتاق بازرگانی ایران است که ما خودمان می خواهیم خودمان را تحریم کنیم و اگر منفذی هم پیدا شود که ما از آن طریق بتوانیم دلار وارد کشور کنیم،آن منبع را هم با اقدامات و دستور العمل های خود از دست می دهیم!

صدور این بخشنامه از سوی معاون بانک مرکزی عراق و مستند به درخواست رئیس اتاق بازرگانی ایران در حالی است که دولت عراق یک میلیارد و دویست میلیون دلار به ایران بدهی گازی دارد و بدین وسیله دولت این کشور به راحتی خواهد توانست این بدهی را با ارز عراق یعنی دینار این کشور به ایران پرداخت کند و ایران از دستیابی به دارایی یک میلیارد  و دویست میلیون دلاری خود،منع خواهد شد.

درخواست طرف ایرانی از عراق، برای سهولت پرداخت راحت بهای صادرات بخش خصوصی ایران به عراق در دوران تحریم هاست،اما ظاهرا عراقی هم فرصت را غنیمت شمرده و از درخواست ساده لوحانه رئیس اتاق بازرگانی ایران، استفاده مطلوب را برده اند تا هم بدهی شان با ایران را با ارز رسمی خود به ایران بدهند و هم از ورود حتی یک دلار هم از ایران جلوگیری کنند!وقتی به تاریخ نامه رئیس اتاق بازرگانی ایران نگاه می کنیم و می بینیم که تاریخ این نامه،حتی قبل از اعمال تحریم های آمریکا در 13 آبان است،تازه پی می ببریم که ما خود فعالانه پیش از شروع تحریم های آمریکا،دست به خود تحریمی زده ایم! اینکه چه کسی باید پاسخگو باشد را نمی دانیم!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: