* ریاست اینترپل از چین به کره جنوبی رسید
پ
کد خبر : ۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ -21 November 2018
منگ هونگوِی رئیس پیشین اینترپل(سازمان بین المللی پلیس جنایی) که پیش از آن معاون وزیر امنیت عمومی چین بود، اوایل ماه جاری پس از سفر به زادگاهش ناپدید شد.بعد از یک هفته بی خبری از سرنوشت هونگوِی، کمیسیون ملی نظارتی چین که یک نهاد عالی نظارتی در این کشور محسوب می شود، اعلام کرد او به اتهام 'رشوه خواری' و 'تخطی از قانون' دستگیر شده و در حال بازجویی است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از دوبی خبر داد که اینترپل امروز و در جریان برگزاری مجمع سالانه، رئیس موقت کره ای خود را به ریاست دائم برگزید.

به گزارش «آزادی امروز» منگ هونگوِی رئیس پیشین اینترپل(سازمان بین المللی پلیس جنایی) که پیش از آن معاون وزیر امنیت عمومی چین بود، اوایل ماه جاری پس از سفر به زادگاهش ناپدید شد.

بعد از یک هفته بی خبری از سرنوشت هونگوِی، کمیسیون ملی نظارتی چین که یک نهاد عالی نظارتی در این کشور محسوب می شود، اعلام کرد او به اتهام 'رشوه خواری' و 'تخطی از قانون' دستگیر شده و در حال بازجویی است.

اینترپل سپس اعلام کرد که کیم جونگ یانگ مقام ارشد عضو کمیته اجرایی این نهاد به طور موقت سکان ریاست را در دست گرفته تا در نشست آتی مقام‌های اینترپل از 18 تا 21 نوامبر (27 تا 30 آبان) جایگزینی برای منگ تعیین شود.

انتخاب این تبعه کره جنوبی در حالی رخ می دهد که نامزدی 'الکساندر پروکوپچوک' ژنرال وزارت کشور روسیه و معاون رئیس اینترپل با مخالفت برخی از کشورهای غربی مواجه شد. نامزد ریاست اینترپل باید دست کم دو سوم آراء را به دست آورد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: