* استانی که پُر سیب‌زمینی است اما کارخانه چیبس ندارد!
کد خبر : ۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ -19 November 2018
چالدران با وجود معادن سلیس، سنگ مرمریت و آذرین هیچ کارخانه تبدیلی و صنعتی ندارد و عملا هیچ بهره ای از آن ظرفیت ها برده نمی‌شود.

فرماندار چالدران گفت: چالدران کارخانه تبدیلی و صنعتی ندارد.

کریم حسین زاده در جلسه شورای اداری شهرستان چالدران که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در محل فرمانداری این شهرستان ترتیب یافت اظهار کرد: چالدران با وجود معادن سلیس، سنگ مرمریت و آذرین هیچ کارخانه تبدیلی و صنعتی ندارد و عملا هیچ بهره ای از آن ظرفیت ها برده نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه شهرستان ما در بحث بی سوادی رتبه اول کشوری را دارد افزود: نیاز است بر این حوزه توجه جدی از سوی دولت صورت گیرد.

فرماندار چالدران با اشاره به وجود صدها اثر خدادادی و تاریخی همچون سید صدر الدین، آب گرم و قره کلیسا در این شهرستان تصریح کرد: طی ۵ سال از به کار آمدن دولت میگذرد که آسفالت راه های روستایی ۱۰۰ کیلومتر جدید در این دولت در جایگاه خود کار بی نظیری است.

حسین زاده افزود: با وجود کم و کاستی در شهرستان چالدران دولت ۲۲ روستا را گازدار کرده است و در ۳۰ روستا عملیات گاز رسانی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حق شهرستان چالدران اجحاف شده است افزود: چالدران با بیش از ۴۵ هزار نفر جمعیت جوانان بیکار زیادی دارد.

فرماندار چالدران با بیان اینکه این شهرستان با وضعیت توپوگرافی بی‌نظیر در حوزه آبی از نعمت سد بی‌بهره است وضعیت خاک، آب و هوای شهرستان را در کشور بی‌نظیر یاد کرد و افزود: سیب زمینی این شهرستان قابل رقابت در کشور است که متاسفانه از کارخانه چیپس محروم است.

وی گفت: آمایش سرزمینی صورت نگرفته و این برای شهرستانی که ۱۴۴ مرز مشترک با ترکیه دارد بسیار ناشایست است و نیاز دارد که بازارچه و معبر مرزی در این شهرستان ایجاد شود.

حسین زاده، ییلاق‌های شهرستان را در استان بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: ۷۰ روستای مرزی در شهرستان داریم که اشتغالزایی در این روستاها بسیار ناچیز است و این سبب شده است که جوانان رو به قاچاق آورند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: