* وزیر بهداشت به ژنو می‌رود
کد خبر : ۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ -22 May 2016
وزیربهداشت برای شرکت در مجمع جهانی بهداشت که از روز دوشنبه آغاز به کار می‌کند عازم ژنو می‌شود.هاشمی به عنوان رییس وزرای بهداشت غیرمتعهدها،رییس اجلاس وزاری بهداشت اکو و رییس اجلاس وزرای بهداشت کشورهای همسایه موسوم به گروه پنج در این اجلاس شرکت می‌کند.
تسنیم، محسن اسدی لاری - قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل وزارت بهداشت در خصوص اهداف سفر وزیر بهداشت برای شرکت در شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو اظهار داشت: محور اصلی این سفر پیرامون اهداف توسعه پایدار است ولی در کنار این موضوع طبق معمول دوره‌های این اجلاس، همه موضوعات مرتبط با حوزه سلامت اعم از نظام‌های سلامت و تقویت آنها، بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، اصلاح سازمان جهانی بهداشت مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

اسدی لاری درباره دیگر موضوعات مورد بحث در این اجلاس عنوان کرد: موضوعاتی از قبیل همکاری با سایر سازمان‌های جهانی، تهدیدهای جهانی مثل ایدز، فناوری‌های ارتباطی نوین و سایر موضوعات مرتبط با سلامت به صورت گسترده مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به حضور نمایندگان 192 کشور جهان که عمدتاً وزرای بهداشت کشورها هستند، یادآور شد: در این اجلاس وزیر بهداشت کشور ما برنامه فشرده ای خواهد داشت که می‌توان گفت فشرده ترین برنامه این اجلاس در سال‌های اخیر بوده است؛ زیرا دکتر هاشمی از یک سو به عنوان وزیر بهداشت کشور جمهوری اسلامی ایران و از سوی دیگر به عنوان رییس وزرای بهداشت غیر متعهدها، رییس اجلاس وزاری بهداشت اکو و همین طور رییس اجلاس وزرای بهداشت کشورهای همسایه موسوم به گروه پنج در این اجلاس شرکت می‌کند و باید در جلسات مربوط به این بخش نیز شرکت کند.

اسدی لاری در خصوص برنامه اجلاس وزاری بهداشت گروه پنج عنوان کرد: در اجلاس امسال برنامه عملی که سال گذشته به تصویب رسید به دقت بررسی خواهد شد و برنامه مربوط به بیماری‌های سل، مالاریا و ویروسِ پولیو که متاسفانه در این کشورها شیوع نسبتاً بالایی دارد و کانون‌های خطر آنها در اطراف کشور ما هستند از محورهای گفت‌وگوی این اجلاس خواهد بود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در خصوص دیدار وزیر بهداشت و وزرای بهداشت کشورهای دیگر در این سفر گفت: تاکنون تقاضاهای بسیار زیادی از سوی نمایندگان کشورهای مختلف برای دیدار با وزیر بهداشت داشتیم که به دلیل محدودیت زمان نمی‌توانیم به تمام آنها جواب مثبت بدهیم و در حال حاضر با 10 دیدار موافقت کردیم که ملاقات با وزرای بهداشت کشورهای سوییس، آلمان، فنلاند، سوئد، اتریش، هند، کره جنوبی و الجزایر از آن جمله هستند. وزیر بهداشت همچنین با وزیر خارجه اتیوپی که کاندیدای ریاست سازمان جهانی بهداشت است دیدار خواهد داشت.

اسدی لاری با اشاره به لغو شدن سفر رییس جمهوری به اتریش در ماه‌های گذشته، دیدار دکتر هاشمی و وزیر بهداشت این کشور را دارای اهمیت ویژه دانست و افزود: با توجه به صلاحدید مراجع ذیصلاح تفاهم نامه بین دو کشور در این دیدار به امضا خواهد رسید.

وی گفت: مجمع جهانی بهداشت معمولاً در دو کمیته برگزار می‌شود که نایب رییسی یکی از دو کمیته نیز به عهده کشور ماست.

اسدی لاری در پایان در خصوص زمان سخنرانی وزیر بهداشت کشورمان خاطرنشان کرد: سخنرانی ملی دکتر هاشمی در روز دوم اجلاس خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: