* امیدواری دیمیستورا به مذاکرات سوریه
کد خبر : ۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ -18 May 2016
«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه ابراز امیداواری کرد که مذاکرات طرف های سوری در ژنو در نزدیکترین زمان ممکن از سرگرفته شود.
 ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این که به ملت سوریه و جامعه بین الملل بگویم که می توانیم گفت و گوها را از سربگیریم احساس خوبی دارم، چرا که مسلم است که راه حل نظامی برای حل بحران سوریه وجود ندارد.
دی میستورا ادامه داد: ما نیاز داریم در نزدیکترین زمان ممکن مذاکرات را از سر بگیریم و طرف های مذاکره در نظر داشته باشند که ماه رمضان ششم ژوئن (17 خرداد) شروع می شود.
گروه بین المللی حامی سوریه با صدور بیانیه ای که بعد از نشست پنجم این گروه در وین صادر شد، از سرگیری مذاکرات طرف های سوری در ژنو، تقویت توافق آتش و جدا شدن گروه های موسوم به مخالفان مسلح از گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره را خواستار شد.
فرستاده سازمان ملل به سوریه روز گذشته نیز گفته بود که باید مذاکرات بین سوری ها هر چه سریعتر از سر گرفته شود.
وی عنوان کرد: نمی توانیم زمان زیادی صبر کنیم. من نمی توانم تاریخ معینی برای شروع مجدد مذاکرات تعیین کنم ولی ابتدا باید به پیشرفت های قابل اطمینانی در زمینه آتش بس و شرایط انسانی دست یابیم.
دی میستورا در سخنان خود تاکید کرد که نمی توان پیش از برقراری اطمینان بخش آتش بس، از طرف های درگیر خواست که به مذاکرات صلح بازگردند.
آتش بس مورد حمایت آمریکا و روسیه از اواخر ماه فوریه (اسفند 94) میان دولت سوریه و شورشیان برقرار شد. این آتش بس، گروه های تروریستی داعش و «جبهه النصره» شاخه سوری گروه القاعده را شامل نمی شود.
بحران سوریه در اسفند 89 آغاز شد که منجر به آوارگی جمعیت زیادی از مردم این کشور شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: