* مردم از تندروی و افراط خسته شده‌اند
کد خبر : ۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ -18 May 2016
عضو موسس حزب اعتدال و توسعه گفت: پیام انتخابات مجلس دهم این بود که مردم از تندروی و افراط خسته شده‌اند و انتظار دارند با نمایندگانی که برگزیده‌اند شاهد حل مشکلات خود باشند.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی در نشست حزب اعتدال و توسعه که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به رویکرد این حزب برای ورود به انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: اعضای این حزب حدود دو ماه پیش از انتخابات به تجزیه و تحلیل حماسه خرداد 92 پرداختند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که رویکرد مردم تغییر کرده است و دیگر رویکرد سنتی جواب نمی دهد و کشور را هم نمی‌توان با یک جناح اداره کرد چرا که فعالان جریانهای سیاسی به این بلوغ رسیده‌اند که ضمن حفظ تفاوت‎ها برای مصالح و منافعی بزرگتر از منافع جناحی با یکدیگر همکاری کنند.

عضو موسس حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: ما برای انتخابات مجلس به این جمع‌بندی رسیدیم که بهتر است با هر دو جناح سیاسی سنتی کشور وارد مذاکره شویم چرا که هم در میان اصلاح‌طلبان و هم در بین اصولگرایان افراد و گروه‌های معتدل وجود دارند و تجربه ترکیب هیئت دولت نیز نشان داده آن اختلافاتی که بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان وجود دارد، در هیات دولت دیده نمی‌شود.

واعظی با بیان اینکه نتیجه منجر به تشکیل مجلسی بدون حضور افراطیان شد، گفت: نتیجه مذاکرات ما با معتدلان اصلاح‌طلب و اصولگرا در جریان انتخابات مجلس دهم، منجر به تشکیل مجلسی شد که اعضای آن تندرو و افراطی نبوده و مجموعه‌ای از معتدلین و میانه‎روهای اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌نیافتن افراطیون به مجلس اتفاق بزرگی در کشور است، اظهار کرد: پیام انتخابات مجلس دهم این بود که مردم از تندروی و افراط خسته شده‌اند و انتظار دارند با نمایندگانی که برگزیده‌اند شاهد حل مشکلات خود باشند.

عضو موسس حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه مجلس همواره برای کشور یک الگو بوده است، ادامه داد: تجربه مجالس گذشته نشان داده است که اگر در مجلس اختلاف و تنش وجود داشته باشد در جامعه نیز شاهد اختلاف و تنش خواهیم بود و در عین حال اگر فضای مجلس مبتنی بر همدلی و همراهی باشد در جامعه نیز تاثیر این همدلی را خواهیم دید.

واعظی تاکید کرد: در شرایط فعلی نیازمند یک مجلس همدل و همراه هستیم و البته دولت و مجلس هرکدام وظایفی دارند که باید طبق قانون اساسی به آنها عمل کنند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور نیازمند مساعدت معتدلان هر سه جناح‎ اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل هستیم، گفت: اگر نمایندگان مجلس دهم درباره موضوعاتی چون اعضای هیات رئیسه اختلاف نظر داشته باشند، این اختلافات به همین جا محدود نشده و موضوع اعضای هیات رئیسه تنها نقطه شروع آن خواهد بود.

واعظی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم موضوع اعضای هیات رئیسه مجلس دهم با گفت‌وگو و ریش‎سفیدی حل شود.
برچسب ها: تندروی و افراط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: