* جلودارزاده:صادقی دبیر فراکسیون امید می‌شود
کد خبر : ۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ -17 May 2016
قرار است در جلسه بعد ازظهر امروز، اعضای هیات رییسه فراکسیون امید انتخاب شوند. منتخب مردم تهران در مجلس دهم از انتخاب محمود صادقی به عنوان دبیر فراکسیون خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به گفته سهیلا جلودارزاده منتخب مردم تهران در مجلس دهم قرار است امروز اعضای هیات رییسه فراکسیون امید انتخاب شوند که به این ترتیب می توان گفت این فراکسیون مراحل پایانی شکل گیری خود را می گذراند.


فراکسیون امید متشکل از اصلاح طلبان منتخب مردم در انتخابات دهم مجلس است که به اضافه حامیان دولت و برخی از مستقلین یکی از دو فراکسیون بزرگ مجلس آینده را تشکیل می دهد. فراکسیون امید این روزها در حال رایزنی برای جذب اعضای بیشتر است تا قدرت چانه زنی بیشتری درخانه ملت داشته باشد. امیدی ها از ریاست عارف در مجلس حمایت می کنند.

فراکسیون امید شامل 130 نفر از اصلاح‌طلبان و تعدادی از اعتدالیونی بود که در قالب لیست امید موفق شدند به مجلس راه پیدا کنند.

اولین جلسه فراکسیون نمایندگان منتخب دور دهم مجلس شورای اسلامی در نشستی با عنوان هم اندیشی «فراکسیون امید» در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری روز 18 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست که به دعوت محمد رضا عارف سر لیست فراکسیون امید برگزار شده بود، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات سخنرانی کردند و نمایندگانی چون علی مطهری حضور داشتند. مینو خالقی منتخب دوم مردم اصفهان که آرای او از سوی شورای نگهبان باطل شد نیز در این گردهمآیی حضورداشت.

سید علی خاتمی هم از میهمانان مراسم بود. برنامه به شکل هیئت رئیسه سنی برگزار شد و به همین دلیل هاشم زایی و سیده فاطمه حسینی جزو هیئت رییسه سنی بودند.

 مصطفی کواکبیان منتخب مردم تهران که بعد از یک دوره غیبت در مجلس نهم بار دیگر با لیست امید از تهران وارد مجلس شده امروز طی گفت و گویی خبر داد که اعضای هیات رییسه فراکسیون امید بعد ازظهرانتخاب می شوند. این درحالیست که بهروز نعمتی که از میان طیف حامیان لاریجانی به لیست امید آمد و موفق به حضور در مجلس شد در گفت و گو با اعتمادآنلاین در خصوص جلسه امروز بعد اظهر اظهار بی اطلاعی کرد.

کواکبیان در گفت و گوی خود گزینه مورد حمایت فراکسیون امید در مجلس دهم را «عارف» اعلام کرد و در عین حال از آمادگی این فراکسیون برای تعامل با فراکسیون فراگیر جهت تعیین ریاست مجلس سخن گفت.

در این راستا سهیلا جلودارزاده در گفت و گو با اعتماد آنلاین گفت: در جلسه بعد ازظهر شرکت می کند و خبر داد احتمالا «محمود صادقی» به عنوان دبیر فراکسیون امید انتخاب شود که در واقع مسئولیت های فراکسیون بر عهده دبیر است و ریاست نیز برعهده خود آقای عارف که نامزد ریاست مجلس خواهد بود.

جلودارزاده نماینده مجلس ششم که بعد از یک غیبت 12 ساله از حوزه تهران وارد مجلس شده، او از اعضای برجسته حزب اسلامی کار و حالا عضو فراکسیون امید است.

وی در ادامه گفت: قرار است امروز تعدادی از منتخبین هم به اعضای فراکسیون اضافه شوند، و اعضای هیات رییسه از میان افرادی انتخاب می شوند که از ابتدا زحمات بسیاری کشیده اند.

محمودصادقی کیست؟

محمود صادقی حقوق‌دان، پژوهشگر، دانشیار رشته علم حقوق در دانشگاه تربیت مدرس، وکیل پایه یک دادگستری، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، رئیس هیئت مدیره مؤسسه دارایی‌های فکری و فناوری مدرس، نایب رئیس انجمن علمی حقوق مالکیت فکری ایران و عضو حقوقدان کمیته نظارت بر نشریات دانشگاهی، و عضو کمیته اخلاق پزشکی چند موسسه‌است.

محمود صادقی داور جشنواره‌های خوارزمی، جشنواره فارابی و چند نشریه‌است. زمینه‌های پژوهشی او حقوق مالکیت فکری، حقوق قرارداد، حقوق زنان و حقوق خانواده، حقوق زیستی و اخلاق زیستی، حقوق فناوری اطلاعات، حقوق انتقال فناوری است. او دکترای حقوق در گرایش حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس داشته و تحصیلات حوزوی خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم دارد.

خبرهای مرتبط
برچسب ها: فراکسیون ، مجلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: