* رزمایش مشترک نظامی میان جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه
کد خبر : ۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ -16 May 2016
جمهوری آذربایجان اعلام کرد، رزمایش مشترکی با ترکیه و گرجستان در روز یکشنبه برگزار می‌کند، این کشور در نظر دارد این رزمایش را در پی افزایش تنش‌ها با ارمنستان، یک روز پیش از برگزاری مذاکرات وین درباره مساله ناگورنو قره باغ برگزار کند.

به گزارش (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی منابع محلی اعلام کردند: پس از آتش بس اخیر در پنجم ماه آوریل، هر روز این آتش بس نقض می‌شود.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: در راستای افزایش توانایی‌های نظامی و ارتقای آمادگی جنگی آذربایجان، ترکیه و گرجستان در نظر گرفته‌ایم که یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کنیم.

وزیر دفاع ارمنستان هنوز واکنشی درباره پیامدهای این رزمایش نظامی بر روند صلح قره باغ نداشته است.

ارمنستان روز شنبه اعلام کرد: یک سرباز بر اثر شلیک گلوله از سوی یکی از تک تیراندازهای آذربایجانی در مرز جنوب غربی ارمنستان کشته شده است. این حادثه با مساله قره باغ مرتبط نبوده است.

روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان و همچنین دیپلمات‌هایی از کشورهای روسیه، آمریکا و فرانسه روز دوشنبه در وین برای دستیابی به راهکاری در جهت حل مساله قره باغ مذاکره خواهند کرد.

چندی پیش در پی افزایش تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دست کم 110 نفر کشته شدند. این حملات، شدید‌ترین درگیری‌ها از زمان امضای آتش بس در سال 1994 برای پایان جنگ در این منطقه بود.

درگیری‌ها میان دو کشور از زمانی که قره باغ علیا از جمهوری آذربایجان جدا شد، در سال 1988 آغاز شده است و این دو کشور مدعی مالکیت این منطقه هستند. بار دیگر این خشونت‌ها در دوم آوریل سال جاری مجددا بالا گرفت. باکو و ایروان یکدیگر را متهم به ارتکاب اقدامات تحریک آمیز کرده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: