* وزیر ارتباطات: شبکه ملی اطلاعات، محدودیتی ایجاد نمی‌کند
کد خبر : ۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ -15 May 2016
دکتر واعظی در ششمین جشنواره ملی فاوا که فاز نخست دولت الکترونیک در افتتاح شد، با اشاره به شبکه ملی اطلاعات گفت: این شبکه هیچ محدودیتی برای کاربران بوجود نمی آورد و تلاش دارد اقتصاد بخش را شکوفا کند و امیدواریم با کاهش هزینه ای که با افتتاحات امروز صورت گرفت، تولید محتوای فاخر در کشور افزایش یابد.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این مراسم که با حضور معاونین وی و دکتر فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی و دکتر سبحانی فر نماینده مجلس شورای اسلامی همراه بود، ابراز امیدواری کرد رونمایی فاز اول شبکه ملی اطلاعات اواسط سال یا نیمه دوم سال صورت گیرد.


دکتر واعظی با اشاره به آماده بودن زیر ساخت های دولت الکترونیک در شش ماه گذشته، از پیگیری رییس جمهور در این زمینه خبر داد و افزود: هر چند در آغاز راه تصور ما این بود که با سرمایه گذاری و تهیه زیرساخت ها می توان به این مهم دست یافت، اما بخش اعظم کار به درخواست اطلاعات از دستگاه های اجرایی منتهی شده است که در اینجا نقش سازمان مدیریت پررنگ تر است و می تواند از ابراز خود جهت پیشبرد این هدف کمک کند.


دکتر واعظی در عین حال این مرحله را گام نخست برشمرد و گفت: دولت الکترونیک یعنی هر کس در هر زمان و مکان بتواند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی یابد و نیاز خود را در زمان کوتاه رفع کند و تلاش داریم تسهیل گر مراجعات مردم باشیم. وی تاکید کرد: این یک شروع است و با اشتراک اطلاعات دستگاه های مختلف گام های دیگر رو به جلو برداشته می شود. وی با اشاره به جشنواره فاوا، اظهار داشت: هدف ما از این جشنواره این است که بتوانیم در حوزه ICT بخش خصوصی، مراکز پژوهشی و دانشگاهی را فعال و به هم مرتبط کنیم تا اقتصاد بخش شکوفا شود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این که اگر بخواهیم در مسابقات جدی این حوزه در دنیا موفق باشیم باید خود را در اندازه های جهانی تعریف کنیم، گفت: هدفگذاری ما در این جشنواره و داوریها در نظر گرفتن جنبه علمی، فنی و اقتصادی شرکت کنندگان به ویژه رعایت استانداردها و شاخص های لازم بود تا به این ترتیب شاهد رشد بخش باشیم.


دکتر واعظی با اشاره به اقتصاد مقاومتی بخشی از آن را جذب سرمایه جهت تولید بومی عنوان کرد و گفت: باید دانشگاهها و مراکز پژوهشی به زنجیره ایده تا تولید توجه جدی کنند و با جذب سرمایه در این بخش شاهد شکل گیری تولید بومی باشیم.
وی با تاکید بر تقویت شرکت های دانش بنیان از نظر فنی، مالی و فرهنگی ادامه داد: از نظر مقرارت هم باید شرایط رشد آنها را فراهم کنیم.


وزیر ارتباطات در بخش دیگر سخنان خود، با تقدیر از زحمات مهندس خسروی در دو سال گذشته در توسعه زیرساخت کشور، افزود: این حوزه از حمایت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شورای عالی فضای مجازی برخوردار شده است و امیداورم به تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحول در بخش بینجامد. دکتر واعظی گفت: امیدوارم با همکاری هم این حوزه جای فعالیت زیادی دارد، بتواند به نظام و مردم کمک کند.

برچسب ها: شبکه ملی ، ارتباطات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: