* چرا رییسی بار دیگر یک گزینه شکست خورده را به بهارستان فرستاد؟
کد خبر : ۲۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶ -25 August 2021
حمید سجادی دونده سابق دوهای استقامت و نیمه استقامت ایران، برای دومین بار به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد، تا نشان دهد در این جایگاه نیز استقامت قابل توجهی دارد چرا که او یک دهه قبل نیز برای همین پست تلاش کرد اما صلاحیتش در خانه ملت تایید نشد.

حمید سجادی دونده سابق دوهای استقامت و نیمه استقامت ایران، برای دومین بار به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد، تا نشان دهد در این جایگاه نیز استقامت قابل توجهی دارد چرا که او یک دهه قبل نیز برای همین پست تلاش کرد اما صلاحیتش در خانه ملت تایید نشد.

به گزارش «آزادی» سجادی که دقیقا 10سال قبل از سوی محمود احمدی نژاد برای همین صندلی در کابینه به مجلس معرفی شده بود و در تاریخ 31خرداد 1390 با 137 رأي مخالف مقابل 87 رأي موافق، نتوانست از نمایندگان آن دوره پارلمان رای اعتماد بگیرد، حالا بار دیگر برای اثبات صلاحیت خود به بهارستان معرفی شده است. این در حالی است که سجادی طی یک دهه اخیر کمترین حضور و فعالیت را در عرصه مدیریتی ورزش کشور داشته و شاید جدی ترین شغل ورزشی او مشاور فنی فدراسیون دوومیدانی در حکمی کوتاه مدت در سال 94 بوده است! او حتی در اظهارنظرهای رسانه ای هم به عنوان معاون سازمان تربیت بدنی در دوره ریاست سعیدلو، توسط رسانه ها و کارشناسان جدی گرفته نشد و نام او تقریبا برای چندسال در ورزش ایران محو بوده و پس از دوره مسوولیت در دولت محمود احمدی نژاد سرگرم فعالیت های اقتصادی خود شده است!

تاکتیک تکراری و شکست خورده سجادی برای رای اعتماد مجلس

حمید سجادی که طی یک هفته اخیر با مخالفت های علنی، پیاپی و صریح اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خبرگزاری های رسمی کشور مواجه شده است، دست به تاکتیک جالبی زده و سعی می کند در روزهای منتهی به جلسه رای اعتماد در مجلس با مصاحبه چهره های سرشناس ورزش کشور که بین مردم محبوبیت و شهرت زیادی دارند، نظر مخالفان را به سوی خود برگرداند.

در سال 90 هم انبوهی از ستاره های ورزشی، مربیان و روسای فدراسیون ها و باشگاه ها در حمایت از وزیر شدن سجادی به مجلس رفتند اما شاهد شکست او در جلسه رای گیری بودند و با موضع گیری قاطع اعضای کمیسیون فرهنگی؛ احتمالا این بار نیز همین سرنوشت در انتظار سجادی است.

آثقای سلطانی فر؛ اگر سجادی لایق بود، چرا در ترکیب مدیران ورزش غایب است؟

فردا طبق برنامه مجلس روز پایانی بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی است و احتمالا این تاکتیک قدیمی که ده سال پیش هم در ساختمان بهارستان جواب نداد، این بار هم نمی تواند گزه از کار حمید سجادی باز کند اما نکته جالب آنجاست که وزیر فعلی ورزش و جوانان با انبوهی از ناکامی ها و وعده های پوچ و زمین مانده، حالا پرچمدار حمایت از سجادی شده است! کسی نیست از مسعود سلطانی فر بپرسد اگر حمید سجادی شایستگی و قابلیت لازم برای مدیریت در سطوح عالی ورزش کشور را داشت چرا طی دو دولت حسن روحانی و دوره وزارت خودش هیچ نقش و جایگاهی به او سپرده نشد؟ چگونه است که حالا در آستانه رای گیری در مجلس، به فدراسیون ها و زیرمجموعه نامه می زند که از وزیرشدن این گزینه پشتیبانی شود؟ تصویر این نامه که خود دلیلی بر ناتوانی و کیفیت نازل مدیریتی حمید سجادی است، را می بینید.

چرا رییسی بار دیگر یک گزینه شکست خورده را به بهارستان فرستاد؟

شاید دلیل تکرار معرفی سجادی به مجلس از سوی رییس جمهور در رزومه تحصیلاتی او نهفته باشد؛ جایی که دکترای مدیریت و برنامه ریزی او در رشته تربیت بدنی باعث شده ابراهیم رییسی و تیم مشاوران او ، این استاد دانشگاه را شایسته ترین گزینه برای کرسی وزارت ورزش و جوانان بدانند! چه سابقه ورزشی حمید سجادی به عنوان یک ملی پوش نیز درخشان است و با گذشت بیش از دو دهه از پایان دوران قهرمانی وی، هنوز سه رکورد او شکسته نشده است اما جالب است بدانید حضور در ۲ دوره المپیک، چندین دوره مسابقات جهانی و ۳ دوره از بازی‌های آسیایی، باعث نشده که حمید سجادی حتی در انتخابات فدراسیون تخصصی خودش هم رای بیاورد!

در واقع مجمع اهالی فدراسیون دوومیدانی که همگی رفقا و همقطاران شخص سجادی هستند نیز کفایت و لیاقت سجادی را از لحاظ توان مدیریتی برای اداره یک فدراسیون که 30سال برایش دویده، مناسب و کافی تشخیص نداده است، حالا چگونه این فرد که قدرت جلب نظر و متقاعد کردن خانواده حرفه ای خودش را نداشته است، می خواهد بر کرسی وزارت ورزش با انبوهی از بحران های باقیمانده از دوره تاریک سلطانی فر، تکیه بزند؟

دوربرگردان های ناگهانی سجادی؛ از اعتدالی و اصلاح طلب تا اصولگرا و رایحه خوش!

طبیعتا تمایلات سیاسی وزیر ورزش و جوانان برای مجلسی‌ها از درجه اهمیت کمتری نسبت به سایر وزارتخانه ها برخوردار است، اما با مرور سمت و سوگیری های سیاسی سجادی متوجه می شویم او در این زمینه استقامت دوران قهرمانی و میادین دوی ده هزارمتر را نداشته و هر چندسال یک بار به سوی جریان خاصی تغییر جهت می دهد که لزوما با جناح مورد علاقه قبلی اش، نسبت و مطابقتی ندارد.

برخی اهالی ورزش از سجادی تصاویری در ستاد مرحوم آیت الله رفسنجانی و سپس کروبی در ذهن دارند اما چندی بعد ناگهان ایفای نقش پررنگ وی در گروه همراهان محمود احمدی‌نژاد را به چشم دیده اند. او در فهرست رایحه خوش خدمت برای نشستن بر کرسی شورای شهر هم شکست خورد تا نشان دهد در عالم سیاست نبوغ دنیای ورزش را ندارد و به این ترتیب تمام تلاش را انجام داده تا نشان دهد کت و شلوار وزارت بر قواره و اندام او گشاد است.

نکته ای که نباید برای ببرسی صلاحیت حمید سجادی مغفول بماند، ضعف شدید و بارز او در حوزه مسایل و مشکلات جوانان است که در مقطع فعلی از ماموریت اداره ورزش کشور هم برای دولت مهم تر است.

از مجری گری تا ریاست ورزش کیش و مدیریت شرکتی در شهرداری تهران؛ تحت الشعاع پرونده مالی سایپا

حمید سجادی بعد از یک برهه ناکامی در دستیابی به کرسی در مدیریت های عالی کشوری، به ریاست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش منصوب شد که انبوهی از خاطرات تیره برای این جزیره و کارنامه مدیریتی خودش بر جای گذاشته است. این دوره آغاز وابستگی سجادی به فعالیت های اقتصادی و چسبیدن او به فعالیت های تجاری و فاصله گرفتن از مدیریت حوزه ورزش بود و کار را به جایی کشاند که به عنوان مجری برنامه «ورزش از نگاه دو» به تبلیغ منطقه آزاد تجاری کیش پرداخت! کاری که هم برای او نان و آبی داشت و هم برای بسیاری از نزدیکان و دوستان و مدیران! او از همین آنتن و قاب تلویزیون به خوبی استفاده کرد و به شورای سیاست‌گذاری ورزش سازمان صداوسیما راه یافت.

سجادی که در هیچ جایگاه مدیریتی دوام نیاورد، مدتی هم معاون شرکت شهر سالم در شهرداری تهران شد و اوج نمرات منفی کارنامه مدیریتی او به باشگاه سایپا بر می گردد که قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور را به لبه پرتگاه سقوط رساند و هنوز هم ابهامات مالی قرارداد لیت بارسکی سرمربی آلمانی نارنجی ها برای افکارعمومی و اهالی فوتبال رفع نشده است. در آن پرونده مالی سنگین و 300هزاردلاری کار به صدور حکم جلب برای تعدادی از همکاران سجادی کشیده شد.

جالب است بدانید حمید سجادی با چنان ادعای مدیریتی که اکنون او را برای دومین بار به یکقدمی وزارت ورزش کشانده است، اکنون در ادامه تبحر او در برقراری ارتباط با چهره های ثروتمند مدیریت ورزش مجموعه پرحاشیه و جنجالی«ایران مال» را به عهده دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: