* قراره ؛ ایران تا ده سال دیگر جز ده اقتصاد برتر دنیا بشود !
پ
کد خبر : ۲۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ -24 August 2021
ما می‌توانیم در عرض 10 تا 15 سال کشور را در بین 10 اقتصاد برتر جهان قرار دهیم و کشور ما حقش این است که در چنین جایگاهی قرار بگیرد.

زیر پیشنهادی کشور دولت سیزدهم با بیان اینکه بسیج ظرفیت‌های کشور در اولویت ماست، گفت: ۱۴۸ اقدام اجرایی را مد نظر قرار داده‌ایم.

احمد وحیدی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت کشور در جلسه رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم گفت: برنامه‌ی تهیه شده‌ی من مستند به قانون اساسی، سند چشم‌انداز، بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی نظام تدوین شده است.

وی افزود: بنده 24 سال توفیق اجرای سیاست های کلی نظام را دارم و برنامه تهیه‌شده مستند به قوانین مصوب مجلس که 9 مورد آن قانون مستقیم مربوط به وزارت کشور است، بوده و این برنامه 13 موضوع اساسی، 18 راهبرد کلان و 148 اقدام اجرایی را دارد و همه این موارد حول یک مفهوم کلیدی و اقدام راهبردی شکل گرفته است.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: در حوزه اعتیاد، مدیریت شهری و فعالیت های سیاسی احزاب برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم. اولین نقشی که وزارت کشور باید ایفا کند، بسیج ظرفیت‌های کشور است؛ ما در کشور ظرفیت‌های بسیاری داریم که باید برای اهداف مدنظر بسیج شوند و این مسئله یکی از کارکردهای وزارت کشور به‌شمار می‌رود.

وحیدی تصریح کرد: سه هدف فوری را باید در برنامه داشته باشیم که اولین آن گذر از مشکلات اقتصادی است؛ هدف دوم پرداختن به ریشه‌های محرومیت و محرومیت‌زدایی است و در این عرصه با بسیج مردم می توانیم محرومیت‌هایی که در 2700 نقطه کشور شناسایی شده را برطرف کنیم. هدف نهایی هم پیشرفت عمومی کشور است تا جایگاه خود را در سطح جهان پیدا کنیم. ما می‌توانیم در عرض 10 تا 15 سال کشور را در بین 10 اقتصاد برتر جهان قرار دهیم و کشور ما حقش این است که در چنین جایگاهی قرار بگیرد. دومین نقش وزارت کشور یکپارچه‌سازی و میان‌داری است و آنچه که باید رخ بدهد، مجموعه‌ای از اتفاقات است که در کنار هم باید محقق شود. این مفهوم تا حدودی مورد غفلت قار گرفته و باید در رده‌های مختلف استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها محقق شود.

برچسب ها: وعده مسئولین ، وحیدی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: