* وزیر امور خارجه اسرائیل در دیدار با آنتونی بلینکن: در خصوص برجام ملاحظاتی جدی داریم
پ
کد خبر : ۲۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰ -28 June 2021
«یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه جدید رژیم صهیونیستی هنگام دیدار با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در شهر «رم» گفت که تل‌آویو «ملاحظاتی جدی» درباره برجام دارد.
به گزارش «آزادی»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با وجود تأکید کرد آمریکا و اسرائیل نباید اختلافاتشان در این زمینه را به صورت علنی مطرح کنند.

لاپید در ابتدای دیدار با بلینکن گفت: «اسرائیل ملاحظاتی جدی درباره توافق هسته‌ای که در وین پی‌ریزی می‌شود دارد. ما معتقدیم روشی که باید برای رایزنی درباره این اختلافات در پیش گرفت، مطرح کردن آن‌ها در گفتگو‌های مستقیم و حرفه‌ای و نه در کنفرانس‌های خبری است.»

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرد واشنگتن و تل‌آیو اهداف یکسانی دارند و اختلافات موجود بین آن‌ها درباره روش‌های دست یافتن به آن اهداف است.

این اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی احتمالاً از سوی برخی از تحلیلگران تازه‌ترین نشانه از تغییر خط مشی تل‌آویو با واشنگتن در خصوص پرونده برنامه هسته‌ای ایران دیده خواهد شد.

این دسته از تحلیلگران معتقدند کابینه جدید رژیم صهیونیستی قصد دارد بر خلاف کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق این رژیم از علنی کردن اختلافات با آمریکا در خصوص ایران بپرهیزد.

این در حالی است که گروه دیگری از تحلیلگران، اظهارات علنی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را بخشی از تقسیم کار میان دو طرف در راستای بازی «پلیس خوب-پلیس بد» برای گرفتن امتیازات حداکثری از ایران در مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.

اخیراً اخباری از برخی توافقات پشت‌پرده میان مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای همکاری علیه ایران به رسانه‌ها درز کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: