* قوامی: آبان 98 زخمی است که عفونت آن هر روز بیشتر می‌شود / درمان این درد فقط شفاف‌سازی است/ مجلس باید پیگیر استیضاح وزیر کشور باشد
کد خبر : ۲۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ -11 April 2021
در گفت‌وگو با «آزادی» مطرح شد
ناصر قوامی نماینده پیشین مجلس گفت: باز ماندن پرونده آبان 98 در ذهن مردم قطعا موجب آسیب برای جمهوری اسلامی است. این موضوع مانند زخمی است که هر لحظه بیشتر عفونت پیدا می‌کند و اگر معاجله نشود، صدمات بدتری وارد خواهد کرد

به گزارش آزادی، حدود یک سال و نیم از آن آبان تلخ 98 گذشته اما دفتر آن قضایا هنوز باز است. آنچه طی روزهای بی‌خبری و قطع سراسری اینترنت رخ داد برای مردم مبهم و مورد سوال است. مقصر و مسئول آن جان‌هایی که از دست رفت هم معلم نشد. برای همین هم هر از گاهی مثلا وقتی که محمود صادقی درباره نقش شمخانی طی آن ماجرا چیزی می‌گوید و تکذیب می‌شود یا اینکه وقتی یک نماینده مجلس از نقش وزیرکشور و قصور او می‌گوید؛ دوباره همه توجه‌ها جلب می‌شود.


این وضعیت یعنی سر آن زخم باز مانده و آقایان هر قدر هم که تلاش کنند با سکوت از کنار آن گذشته و صبر کنند تا همه چیز مشمول مرور زمان و فراموش شود، فایده ندارد.


ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگویی با «آزادی» ضمن تاکید بر ضرورت شفاف سازی و اقناع افکار عمومی در این خصوص گفت: «انتظار می‌رفت که همه دستگاه‌های مسئول به خصوص دستگاه قضایی اسامی و تعداد کشته‌‌شدگان را اعلام کند. حتی درجه‌بندی آنان باید مشخص می‌شد یعنی باید می‌گفتند که چه تعداد از این افراد عابر بودند، به ظن آنان ماجراجو بودند، ارازل اوباش بودند و ... »


وی افزود: « متاسفانه هیچ یک از این‌ها معلوم نشد. معلوم نشد که دست ضد انقلاب در کار بوده یا خیر؟ اگر بوده کدام گروه خارجی و ضد انقلاب دست داشته است؟ متاسفانه نه دستگاه قضایی، نه دستگاه امنیتی امنیتی و نه قوه مجریه مساله را برای مردم شفاف و مشخص نکردند. به همین خاطر هم افکار عمومی در داخل و خارج کشور قانع نشده است».


این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: «باز ماندن این پرونده در ذهن مردم قطعا موجب آسیب برای جمهوری اسلامی است. این موضوع مانند زخمی است که هر لحظه بیشتر عفونت پیدا می‌کند و اگر معاجله نشود، صدمات بدتری وارد خواهد کرد».


قوامی تاکید کرد: «معالجه این زخم همان شفافیت است. بالاخره مردم که مغرض نیستند، شاید برخی در خارج از کشور مغرض باشند اما مردم فقط می‌خواهد بدانند که چه کسی کوتاهی کرده است. چه کسی مقصر است. آقای وزیر کشور گفت ما به پا شکلیک کردیم نه سر. مردم می‌خواهند بدانند که چرا اصلا شلیک کردند. به هرحال در همه دنیا این مسائل را با وسایل مثل آب‌پاش و گاز اشک‌آور و بدون تلفات کنترل می‌کنند ولو اینکه طولانی باشد و چند هفته ادامه یابد».


وی در ادامه به اظهارات اخیر نماینده مجلس درباره نقش وزیرکشور اشاره کرد و گفت: «نماینده مجلس باید بر اساس وظایف نمایندگی باید خواهان استیضاح وزیر کشور باشد». این نماینده پیشین مجلس گفت: «بدون شک بخشی از این ماجرا متاثر از بی‌کفایتی آقای رحمانی فضلی است. من بارها گفته‌ام که در این کشور ده‌ها اتفاق افتاده که هر یک از آنان برای استعفا یا برکناری وزیر کشور کافی بوده است اما می‌بینیم که چنین نمی‌شود».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: