* دستگیری ۵ مظنون به عملیات تروریستی در روز عید پاک در فرانسه
پ
کد خبر : ۲۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲ -04 April 2021
مقام‌های امنیتی فرانسه از دستگیری پنج زن مظنون به انجام عملیات تروریستی در یکی از شهر‌های این کشور در روز عید پاک خبر دادند.
به گزارش «آزادی»، مقام‌های امنیتی فرانسه شامگاه یکشنبه به وقت تهران از دستگیری پنج مظنون به انجام عملیات تروریستی در یکی از شهر‌های جنوبی این کشور در روز عید پاک خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی به نقل از روزنامه «فیگارو» در یک عملیات ضد تروریستی پنج زن از یک خانواده در فرانسه به دلیل برنامه ریزی برای حمله در روز عید پاک دستگیر شدند. اداره اطلاعات امنیت داخلی و پلیس «مونپلیه» مظنونان زن، از جمله یک خردسال را بازداشت کرد. رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند که دادستانی بخش ضد ترور فرانسه تحقیق علیه مظنونان را آغاز کرده است.

مظنون اصلی که از سوی سرویس‌های ویژه ۴۸ ساعت تحت مراقبت بود قصد داشت در مونپلیه اقدام خشونت آمیز انجام دهد. گفته می‌شود این اقدام علیه یک مکان مذهبی به مناسبت تعطیلات عید پاک برنامه ریزی شده بود.

مجله فرانسوی «پوینت» نیز گزارش داد که پلیس در جستجو از مکان دستگیر شدگان، مواد شیمیایی که می‌تواند برای ساخت مواد منفجره استفاده شود را کشف و ضبط کرده است.

فرانسه مدت‌هاست که درگیر حوادث مرتبط با امور تروریستی است و تروریست‌های وابسته به داعش و القاعده در این کشور حضور دارند. چندی قبل دادستان کل امور مقابله با تروریسم در فرانسه گفت که یکی از افراد دستگیر شده در حادثه چاقوکشیدر پاریس با یکی از اعضای داعش رابطه خویشاوندی داشته است. به گفته دادستان فرانسوی، مظنون دستگیر شده یک خواهر ناتنی داشته که یکی از اعضای گروهک تروریستی داعش بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: