* افزایش 2برابری مخاطبان سینمای ایران
کد خبر : ۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ -11 May 2016
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به دو برابر شدن مخاطبان سینمای ایران گفت: امروز جهان در مقابل سینمای ایران سر تعظیم فرود آورده است.
 فارس، حجت‌الله ایوبی امشب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزش که به میزبانی استان زنجان و در فرهنگسرای امام خمینی‌(ره) برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان زنجان اظهار کرد: جشنواره فیلم «ارزش» نخستین تجربه در بخش فیلم کوتاه است و باید تلاش کنیم که در سال‌های بعد این جشنواره به بهترین جشنواره‌ها تبدیل شود.

وی با اشاره به آثار ارزشمند ارائه شده در جشنواره فیلم کوتاه ارزش، اضافه کرد: دنیای امروز سمعی و بصری شده و همه تلاش می‌کنند با قدرت تصویر خود را معرفی کنند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه همه مردمان در این دنیا به دنبال ارائه تصویری خوب از خود هستند، افزود: این نظریه که جهان آینده، جنگ تصویرها است، تحقق پیدا کرده است.

ایوبی با اشاره به اینکه امروز در پهنای باند اینترنت بیش از 60 درصد از موضوعات در قالب تصویر و بقیه نیز متن و گفتار ارائه می‎‌شود، گفت: همین امر موجب نگرانی فعالان نشر شده است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه در سال‌های پیشین همه افراد مشغول کتاب خواندن و مطالعه بودند و این امر شامل همه رده‌های سنی می‌شد، افزود: هم‌اکنون در کشورهای اروپایی نیز مردم به دیدن باور دارند و باید ببینند و باور کنند، اما باید اعتراف کرد که کتاب همیشه ارزش خود را خواهد داشت و هیچگاه دیجیتال و صفحه مجازی جای کتاب را نخواهد گرفت.

وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در سینما و تئاتر افزود: در دنیایی هستیم که بشر راه‌های مختلفی برای گفت‌وگو دارد، اما ما با تمام قدرتی که در کشور داریم نتوانسته‌ایم در جنگ تصویرها خود را به خوبی معرفی کنیم، چرا که اگر این معرفی به خوبی رخ می‌داد، همه از عظمت ایران متحیر می‌شدند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه ما ایرانیان از معرفی خود ناتوان بوده‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه جوانان ایرانی ظرفیت‌های خوبی برای معرفی کشور دارند و در عرض سه دقیقه به خوبی مطالب را بیان کرده‌اند، اما شاید ناتوانی از مدیران کشور بوده است که نتوانسته‌اند از این استعدادها خلاقانه استفاده کنند.

وی با مقایسه ایران و برخی از کشورهای اروپایی افزود: در طول یک سال هنرمندان ایرانی 200 تا 300 جشنواره جهانی مقام کسب می‌کنند و باید قدردان این نعمت خدادادی بود.

ایوبی با اشاره به اینکه مزیت ایرانی‌ها فرهنگ و هنر است، گفت: امروز جهان ایرانیان را با فرهنگ و هنر و با خیام می‌شناسند، پس باید از این قدرت استفاده کرد و ایران را شناساند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه به تعداد شهرها می‌توان جشنواره‌های مختلفی برگزار کرد، افزود: امروز نمی‌توان برای هنر مرزبندی کرد و این هنر ایرانی را باید قدر بدانیم و از نبوغ جوانان هنر ایرانی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان در مقابل سینمای ایران سر تعظیم فرود آورده است، افزود: امروز جوانه‌های امید در کشور روییدن گرفته است، اما باید بدانیم که همه چیز در کشور با امید تحقق پیدا می‌کند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به دو برابر شدن مخاطبان سینما و وضعیت امیدوارکننده آن، گفت: باید امیدوار باشیم که امسال در یک ماه به اندازه یک سال سال‌های قبل مردم به سینما رفته و پول برای هنر داده‌اند.

ایوبی با اشاره به مطرح شدن موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: وقتی کالای ایرانی مطرح می‌شود، همه ذهن‌ها به سمت کفش و کالا می‌رود، اما باید بدانیم که تولیدات فرهنگی نیز به منزله کالاهای ایرانی هستند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه امروز مردم ایران ساعت‌ها برای دیدن فیلم‌های سینمایی صف می‌بندند، گفت: این امر به منزله استفاده از تولیدات فرهنگی و تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش فرهنگی است.

ایوبی با تاکید بر فراهم ساختن ساختارهای مورد نیاز در بخش فرهنگ گفت: هم‌اکنون 100 سالن سینما توسط بخش خصوصی در تهران در حال ساخت است.

وی با درخواست از مدیران برای حمایت از افرادی که در تلاش برای ساخت سالن سینما هستند، تصریح کرد: باید این امر در استان زنجان نیز به جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره راه‌اندازی شبکه «VOD» تصریح کرد: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه فرهنگ و هنر و سینما که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید دارند، راه‌اندازی همین شبکه است.

وی اظهار کرد: در «VOD» تمام تولیدات با نگاه اقتصادی قابل دریافت است و این سامانه به مردم اجازه می‌‎دهد که مردم همه فیلم‌های ساخته شده در ایران را ببینند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه ایران جزو نادر کشورهایی است که کودکان را در بخش فیلم آموزش می‌دهد، گفت: امیدواریم که از این پس نیز فرهنگ یکی از دل مشغولی‌های ایرانیان باشد.

ایوبی با بیان اینکه داشتن تنها یک سینما برای جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری زنجان بسیار کم است، تصریح کرد: سازمان سینمایی نیز در گسترش سینمای زنجان کمک خواهد کرد، اما این گسترش نیازمند همکاری همه جانبه است.
برچسب ها: مخاطب ، سینما ، پهنای باند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: