* مشاور امنیتی کاخ سفید: آمریکا آماده گفتگو با ایران است
پ
کد خبر : ۲۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ -21 February 2021
مشاور امنیتی کاخ سفید امروز با تکرار مواضع خصمانه دولتمردان کشورش علیه ایران ادعا کرد: آمریکا آماده گفتگو با ایران است.
به گزارش «آزادی»، «جیک سالیوان» مشاور امنیتی کاخ سفید امروز یکشنبه به تکرار مواضع خصمانه دولتمردان کشورش علیه ایران پرداخت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مشاور امنیتی کاخ سفید در سخنان امروز خود گفت: رئیس جمهور بایدن خود را ملزم به عدم دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای می‌داند! بایدن معتقد است دیپلماسی بهترین ابزار برای جلوگیری ایران از دستیابی به بمب اتمی است. آماده گفتگو با ایرانی‌ها درباره بازگشت به محدودیت‌های برنامه هسته‌ای این کشور هستیم.

وی در ادامه مواضع خصمانه کشورش علیه تهران با طرح ادعایی مدعی شد: این ایران است که در انزوا قرار دارد؛ نه آمریکا! تهران تا کنون به درخواست‌ها برای مذاکره پاسخی نداده است! ما ارتباط با ایران را درباره آمریکایی‌های بازداشت شده در این کشور آغاز کرده ایم و ادامه خواهیم داد. مسأله بازگشت زندانیان (مجرمان) آمریکایی در ایران برای آمریکا اولویت دارد.

«جیک سالیوان» بی اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی ادعا کرد: چین شفافیت کافی در خصوص ویروس کرونا نداشته است. باید تحقیقاتی توسط سازمان بهداشت جهانی پیرامون شیوع کرونا به انجام برسد.

این مقام آمریکایی ادامه داد: از سازمان‌های امنیتی خواسته ایم تا بررسی جامعی را پیرامون حمله سایبری به نهاد‌های آمریکایی انجام دهند.

مشاور امنیتی کاخ سفید در راستای ادامه سیاست روسیه هراسی کشورش گفت: پاسخ به روسیه نیز چند هفته، نه چند ماه زمان می‌بَرد؛ البته ما به تحریم محدود نخواهیم شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: