* واعظ آشتیانی: احمدی‌نژاد دنبال سوءاستفاده از نارضایتی‌های موجود است/ عملکرد دولت روحانی احمدی‌نژاد را متوهم کرده است/ احمدی‌نژاد یادش باشد که مردم برای اتمام دولتش روزشماری می‌کردند
کد خبر : ۲۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ -14 February 2021
در گفت‌وگو با «آزادی» مطرح شد
واعظ آشتیانی گفت: این عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم است که باعث شده این توهم برای احمدی‌نژاد ایجاد شود و تصور کند که بهتر از سایر دولت‌ها عمل کرده است.

به گزارش «آزادی»، «در دولتهاى هاشمى، خاتمى و روحانى مردم را لت و پار كردند. تنها دولتى كه ما هيچ اعتراض مردمى عليه دولت نداشتيم، هيچ اعتراضى، ٨ سال ماست». این را محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی اخیر خود گفته و‌ ادعا می‌کند که چون در دوران او مردم به خاطر گرانی و ... به خیابان نیامده و علیه وی شعار ندادند، پس مردم‌دار و محبوب‌تر از دولت‌های قبل و بعد خود بوده و بهتر عمل کرده است!


او رئیس جمهور دورانی است که بزرگترین اعتراضات و درگیری‌ها در چهل سال اخیر را پشت سر گذاشت اما از آنجایی که بحث اصلی در انفاقات 88 موضوع انتخابات بود؛ این را به خودش نگرفته و مدعی است که هیچ برخوردی با مردم نداشته است!


اظهارات اخیر وی با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی و رسانه‌ای همراه بوده است. مثلا امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با «آزادی» به این اظهارات احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و گفت: « این عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم است که باعث شده این توهم برای احمدی‌نژاد ایجاد شود و تصور کند که بهتر از سایر دولت‌ها عمل کرده است».


وی با تاکید بر اینکه «این خط‌کشی‌ها درست نیست» گفت: «در هر صورت هر دولتی تلاش می‌کند که کشور را به نحوی سامان داده و به سوی توسعه پیش ببرد. سوال من از آقای احمدی‌نژاد این است که آیا همه پیشرفت در کشور - اگرچه انتظارات به ویژه در حوزه اقتصاد بیش از این‌ها است - حاصل عملکرد چه کسانی بوده است؟ آیا یک دولت ماورایی از اول انقلاب یا بعد از جنگ آمده و این کارهای را کرده است؟!»


واعظ آشتیانی با تاکید بر اینکه نباید در حق دولت‌ها بی‌انصافی کنیم، گفت: « خوب است که اقدامات دولت‌ها از جمله اقدامات دولت احمدی‌نژاد را درست ارزیابی کنیم و این طور نباشد که بگوییم من بهتر بودم و دیگری بدتر بود».


این فعال سیاسی اصولگرا همچنین گفت: « البته آقای احمدی‌نژاد باید توجه کند در دولت او نیز مشکلات اقتصادی تشدید کننده را دیدیم. البته در دولت روحانی وضعیت بدتر شد. به نظر من اگر بنا را بر این باشد که هر رئیس دولتی بعد از اتمام دوران خود، سایرین را به چالش بکشد نتیجه خوبی نخواهیم گرفت. خوب است که صاحب نظران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و .... تحلیل کنند و بگویند که کدام دولت در کدام زمینه‌ها توفیق نسبی داشته است».


وی تاکید کرد: « اینکه خود رئیس دولت برای خود نمره تعیین کند و عملکرد دیگران را نادیده بگیرد، فایده ندارد». این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: « ما به دولت روحانی انتقادات فراوانی داریم و به دولت‌های آقایان خاتمی و هاشمی نیز همین طور. اما به دولت احمدی‌نژاد هم نقد داشتیم و این طور نیست که روش‌های او بدون عیب و مورد تایید بوده باشد. اکنون نیز اگر او اینطور موضع می‌گیرد، به خاطر عملکرد سیاسی و اقتصادی دولت یازدهم و دوازهم است. او در واقع می‌خواهد از این فرصت سوءاستفاده کرده و بگوید که من بهترین بوده‌ام».


وی در پاسخ به اینکه آیا این رویکرد او مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: « فکر نمی‌کنم که کسی به این حرف‌ها توجه کند. آقای احمدی‌نژاد نباید فراموش کند که حتی افرادی که اوایل نسبت به او علاقه‌مند بودند در سال آخر روزشماری کرده و منتظر پایان کار دولت بودند. حتی در بین اصولگراها و متدینین فراوان کسانی بودند که آرزو می‌کردند دولت او هرچه سریعتر تمام شد. حالا که می‌خواهد از وضعیت فعلی بهره برداری کند، خوب است عقب گردی داشته و به موضع‌گیری‌ها، گفتمان، عملکرد خود و ... نیز توجه کند. این بی انصافی است که بخواهیم خود را مبرا از خطا بدانیم و دولت‌های دیگر و روسای جمهور دیگر را پرخطا بدانیم».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: