* اولین محموله واکسن کرونا فردا از روسیه وارد شود
پ
کد خبر : ۲۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۸ -04 February 2021
سفیر ایران در لندن گفت: اولین محموله واکسن کرونا قرار است فردا از روسیه وارد شود؛ این در حالی است که کمتر کشوری اینقدر تنوع خرید داشته است.
به گزارش «آزادی»، حمید بعیدی‌نژاد در پاسخ به یکی از کاربران صفحه اینستاگرام خود مبنی بر اینکه مسئولان در کشور اجماع کنند تا از کشور‌های تولیدکننده واکسن معتبر، ورود واکسن سرعت بگیرد، اما به نظر اختلافاتی هنوز در این رابطه وجود دارد، گفت: جهت اطمینان خاطر شما از چند مسیر واکسن خریداری شده است. اولین محموله قرار است فردا از روسیه وارد شود. کمتر کشوری اینقدر تنوع خرید داشته است. معمولا کشور‌ها از یک مسیر خرید می‌کنند. ضمنا، چون همه کشور‌ها خریدار هستند تولیدکنندگان محدود در دنیا در فشار تقاضا هستند و تضمین خرید مشکل است. ولی با زحمات همه نهاد‌های ایران از چند منبع واکسن خریداری شده است.

وی ادامه داد: تجربه کشور‌هایی که تزریق واکسن را شروع کرده اند نشان می‌دهد که نباید خرید واکسن را به معنای پایان کار تصور کرد. در انگلیس ده میلیون نفر دوز اول را زده اند، اما تعداد مبتلایان و متوفیان هنوز بالاست. واکسن در کنار اجرای پروتکل‌های بهداشتی فعلا تنها راه مقابله است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: