* وقوع دو انفجار انتحاری در مرکز بغداد/ قربانیان انفجار‌های بغداد به ۳۲ نفر افزایش یافت
پ
کد خبر : ۲۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ -21 January 2021
وزارت بهداشت عراق پنجشنبه شب از افزایش شمار قربانیان دو انفجار انتخاری امروز در مرکز بغداد به ۳۲ نفر خبر داد.

به گزارش «آزادی»، «حسن التمیمی» وزیر بهداشت عراق به شبکه تلویزیونی «الرشید» این کشور گفت: آمار تلفات دو انفجار تروریستی به ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی رسید.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که هیچ یک از زخمی‌ها در مراکز بهداشتی بر اثر جراحت جان نباخته اند و فقط ۳۶ زخمی همچنان تحت درمان هستند.

منابع رسمی عراق عصر امروز اعلام کرده بودند که شمار کشته‌های دو انفجار انتحاری در میدان «الطیران» در مرکز بغداد به ۲۸ کشته و ۷۵ زخمی افزایش یافته، اما برخی منابع نیز شمار زخمی‌ها را ۸۸ نفر عنوان کرده بودند.

«خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق پیشتر درباره جزئیات دو انفجار انتحاری امروز در میدان الطیران گفت: اولین تروریست حامل کمربند انتحاری وانمود کرده که بیمار است و وقتی مردم در اطرافش جمع شدند، خود را منفجر کرده است.

وی افزود: دومین تروریست نیز به فاصله اندکی وقتی مردم برای انتقال زخمی‌ها جمع شدند، کمر بند انتحاری خود را منفجر کرد.
انفجار انتحاری در مرکز بغداد؛ ۸ کشته و ۱۵ زخمی
همزمان فرماندهی عملیات بغداد از وجود اطلاعاتی درباره احتمال وقوع "اقدامات تروریستی انفجاری" در مناطق "النهضه، الکراده و البیاع" در شهر بغداد خبر داد و از شهروندان خواست تا جانب احتیاط را رعایت کنند و از تجمع دوری گزینند.

درپی این انفجار، یک منبع امنیتی عراقی عصر امروز از نشست فرماندهان عالی رتبه عراقی به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور خبر داد.

در همین ارتباط، هریک از پایگاه‌های خبری «المسله» و «ناس» عراق به نقل از منابع خود نوشتند که نخست وزیر عراق در این نشست دستور تغییراتی را در فرماندهان امنیتی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی مسئول صادر کرده است.

در پی این انفجارها، همه مسیر‌ها و ورودی‌های منتهی به منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد نیز که دفاتر تعدادی از نهاد‌های بین‌المللی، سفارتخانه‌ها و دستگاه‌های مهم حکومتی در آنجا قرار دارد، بسته شده است. این منطقه دو کیلومتر از میدان الطیران فاصله دارد.

این انفجار‌ها با موجی از محکومیت در سطح داخلی و خارجی مواجه شده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این دو انفجار انتحاری در بغداد را برعهده نگرفته است.
انفجار انتحاری در مرکز بغداد؛ ۸ کشته و ۱۵ زخمی
خبرهای مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: