* آشوب در آمریکا با ورود طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره /درگیری نیروهای امنیتی و حامیان ترامپ در ساختمان کنگره / حمله ترامپ به پنس: او شجاعت لازم برای حفاظت از کشور را نداشت
پ
کد خبر : ۲۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲ -07 January 2021

اشوب در آمریکا با ورود طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره /درگیری نیروهای امنیتی و حامیان ترامپ در ساختمان کنگره / حمله ترامپ به پنس: او شجاعت لازم برای حفاظت از کشور را نداشت

قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده عصر روز چهارشنبه ۱۷ دی، نشستی مشترک را برای شمارش آرای الکترال نامزد‌های انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری برگزار کردند.

بر اساس پخش زنده نشست کنگره، پس از تایید آراء الکترال ایالت‌های آلاباما و آلاسکا که دونالد ترامپ در آن‌ها برنده شد، نوبت به آراء ایالت آریزونا رسید که بایدن در آن برنده شده است. ولی چند نماینده جمهوریخواه به نتایج انتخابات این ایالت اعتراض کردند.

 
یک زن در ساختمان کنگره هدف گلوله قرار گرفت

بعد از ورود حامیان رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن، نیرو‌های امنیتی به یک زن شلیک کرده و او را از پای درآوردند.
 
جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا امروز چهارشنبه به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین «دونالد ترامپ» توانستند وارد ساختمان کنگره شوند.

معترضان با ورود به دفتر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، با انداختن پرچم آمریکا و به هم‌ریختن وسایل این دفتر، مشغول خواندن اسناد و ایمیل‌های او هستند.
اشوب در آمریکا با ورود طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره /درگیری نیروهای امنیتی و حامیان ترامپ در ساختمان کنگره / حمله ترامپ به پنس: او شجاعت لازم برای حفاظت از کشور را نداشت

شبکه «سی‌ان‌ان» می‌گوید فرد هدف‌قرار گرفته یک زن است و اکنون در شرایط بحرانی به‌سر می‌برد.

«مایک پنس» معاون ترامپ با درخواست از معترضان برای ترک ساختمان کنگره، تاکید کرد که خشونت و ویرانگری در کنگره باید همین الان متوقف شود.


معاون ترامپ تحولات کنگره را محکوم کرد

پنس با محکوم کردن خشونت طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، تاکید کرد کسانی که مرتکب این اقدامات شده‌اند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید گارد ملی آمریکا به دستور ترامپ برای استقرار در ساختمان کنگره اعزام شده است. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا با به‌کارگیری نیرو‌های گارد ملی در واشنگتن مخالفت کرده بود. بایدن نیز قرار است به زودی بیانیه‌ای در خصوص تحولات کنگره صادر کند.

پلیس ساختمان کنگره آمریکا برای مقابله با طرفداران ترامپ، درخواست نیروی کمکی کرده است. مأموران یونیفورم‌پوش و ویژه سرویس مخفی آمریکا نیز در ساختمان کنگره حاضر شده‌اند.
اشوب در آمریکا با ورود طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره /درگیری نیروهای امنیتی و حامیان ترامپ در ساختمان کنگره / حمله ترامپ به پنس: او شجاعت لازم برای حفاظت از کشور را نداشت

واکنش دبیر کل ناتو به خشونت در کنگره آمریکا

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با «شوکه‌کننده» خواندن صحنه‌هایی که در کنگره آمریکا رخ داده، گفت: همه باید به نتایج انتخابات احترام بگذارند.

یک نماینده کنگره آمریکا می‌گوید نیرو‌های پلیس کنگره برای محافظت از جان قانونگذاران آمریکا دست به سلاح شده است. بر اساس برخی گزارش‌ها، شخصی که هدف گلوله قرار گرفته یکی از طرفداران ترامپ بوده است.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که چندین مأمور امنیتی در جریان ورود هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، مجروح شده‌اند.


اعزام گارد ملی آمریکا به کنگره

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اعلام اعزام گارد ملی برای کمک به نیرو‌های امنیتی فدرال در کنگره، گفت: کریستوفر میلر سرپرست پنتاگون نیز با سران کنگره در تماس است

برخی منابع نیز از پیدا شدن یک دستگاه انفجاری در مقر کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه در واشنگتن خبر دادند. دقایقی بعد از پیدا شدن یک بمب دست‌ساز در ساختمان مقر کمیته حزب جمهوری‌خواه، ساختمان مقر کمیته ملی حزب دموکرات نیز به ظن وجود بسته مشکوک، تخلیه شد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد که ترامپ در کاخ سفید در حال تماشای خشونت‌ها در ساختمان کنگره آمریکا است.

منابع خبری می‌گویند حداقل یک بسته انفجاری در صحن کنگره آمریکا پیدا شده است.
اشوب در آمریکا با ورود طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره /درگیری نیروهای امنیتی و حامیان ترامپ در ساختمان کنگره / حمله ترامپ به پنس: او شجاعت لازم برای حفاظت از کشور را نداشت

بایدن: این شورش است، نه اعتراض

«جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خواست در نطقی تلویزیونی از معترضان بخواهد تا به محاصره ساختمان کنگره پایان دهند.

بایدن طی نشست خبری گفت: در این ساعت، دموکراسی ما تحت حملات بی‌سابقه‌ای قرار گرفته که تا کنون شاهد آن نبودیم. چیزی که شاهد آن هستیم، بخش کوچکی از افراطی‌هایی هستند که به بی‌قانونی پایبند هستند».

بایدن تاکید کرد: «این اعتراض نیست، این شورش است. امروز، یادآور دردناکی است از اینکه دموکراسی بسیار شکننده است. این یک نمایش فجیع است که باید جلوی آن بایستیم. رئیس‌جمهور ترامپ باید مقابل آن بایستد».

دقایقی بعد، اما در پیامی که قرار بود با هدف آرام‌کردن هواداران خود و پایان‌دادن به آشوب‌ها در کنگره باشد، مجدداََ مدعی وقوع تقلب در انتخابات شد.


ترامپ: انتخابات از ما ربوده شد!

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا مدعی شد: «از درد و رنج شما مطلع هستم. ما انتخاباتی داشتیم که از ما ربوده شد، ولی همین الان باید به خانه بروید. باید صلح داشته باشیم».

در حالی که معترضان از در شمالی ساختمان کنگره نیز وارد شده‌اند، ان‌بی‌سی برآورد کرده که «جان اوساف»، دیگر کاندیدای دموکرات انتخابات سنا هم در دور دوم انتخابات پیروز شده و دموکرات‌ها کنترل سنا را به دست گرفته‌اند.


تدارکات برای برکناری ترامپ

«ایلهان عمر»، عضو مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که در حال فراهم آوردن مقدمات استیضاح ترامپ است. به گفته او، ترامپ باید از سمت خود برکنار شود.

«تد لیو» نماینده کنگره آمریکا از پنس خواست تا اجرای متمم بیست‌وپنج قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که هواداران ترامپ قصد دارند تمام شب را در ساختمان کنگره آمریکا بمانند.


قانون منع آمدوشد در واشنگتن

«موریل بوزر» شهردار واشنگتن نیز اعلام کرد که از ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح فردا، قانون منع آمد‌وشد برقرار می‌کند. در این ساعت هیچکسی اجازه ندارد بیرون از منازل خود باشد.

یکی از سران مجلس سنای آمریکا نیز به شبکه ان‌بی‌سی گفت که سناتور‌ها مصمم هستند تا زمان انجام‌شدن شمارش آراء الکترال، در کنگره بمانند.

«کریستوفر میلر» سرپرست پنتاگون گفت که گارد ملی آمریکا برای رسیدگی به وضعیت نابسامان در کنگره، به صورت کامل فعال شده است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: «دموکراسی آمریکا تحت محاصره قرار گرفته است. باید به نتیجه انتخابات کاملا احترام گذاشت».
 
 
 
 
 
 
خبرهای مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: