* احتمال مخالفت نمایندگان جمهوری‌خواه با تایید نتایج انتخابات در کنگره / ترامپ طرفداران خود را به تظاهرات فراخواند
پ
کد خبر : ۲۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵ -04 January 2021
رئیس جمهور آمریکا از طرفداران خود خواست تا در روز تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، در شهر نیویورک تجمع اعتراضی برگزار کنند.
به گزارش «آزادی»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که واپسین روز‌های دوران ریاست جمهوری خود را طی می‌کند، در تازه‌ترین توئیت خود طرفدارانش را به تظاهرات فراخواند.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: تجمع اعتراضی راس ساعت ۱۱ صبح ششم ژانویه در شهر نیویورک خواهد بود... جلوی سرقت (آراء) را بگیرید.


شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که احتمالا تعدادی از نمایندگان جمهوری خواه در روز جلسه کنگره برای تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا (ششم ژانویه) با آن مخالفت کنند.

این شبکه آمریکایی به نقل از دو عضو کنگره گزارش داد که انتظار می‌رود حدود ۱۴۰ نماینده جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا و تعداد زیادی از اعضای مجلس سنا به نتایج انتخابات اعتراض کنند.

مجلس سنای آمریکا روز جمعه با اکثریت قاطع آرا وتوی رئیس‌جمهور این کشور علیه قانون اختیارات دفاع ملی (بودجه نظامی) این کشور برای سال ۲۰۲۱ را باطل کرد.

به نوشته پایگاه خبری هیل، نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز جمعه با اکثریت قاطع آرا وتوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور علیه قانون اختیارات دفاع ملی (بودجه نظامی) این کشور برای سال ۲۰۲۱ را باطل کردند تا شکست سیاسی دیگری برای دونالد ترامپ در آخرین روز‌های حضورش در کاخ سفید رقم بخورد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از تصویب قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ مخالفت خود را با بند‌هایی از این قانون -از جمله بند‌های مرتبط با چین و افغانستان- ابراز داشته و تهدید کرده بود که آن را وتو خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: