* هاشمی طبا: برخی هر موضوعی را مستمسک حمله به دولت می‌کنند/ متهم کردن دولت در قضیه ترور اخیر به نفع اسرائیل است/ نباید در کشور دوستگی و نفاق ایجاد کرد
کد خبر : ۲۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳ -30 November 2020

به گزارش «آزادی»، ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان و شهادت او انگار بهانه‌ تازه‌ای به دست مخالفان دولت داده تا با از سرگیری تندروی‌های خود، سیاست‌های دولت به خصوص در عرصه سیاست خارجی را تخریب کنند. برای همین شاهدیم که بلافاصله بعد از انتشار خبر تررو، ارتش مخالفان دولت در فضای مجازی و واقعی به صف شده و پرچم مخالفت با مذاکره را برافراشتند. از ذلیل شدن کشور در نتیجه رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم که تعامل با غرب بوده است، گفته و خواستار برخوردهای تند و پاسخ‌های کوبنده شدند.


مثلا بنرهایی با این مضمون نصب کردند که آنچه رخ داده نتیجه مذاکره است و در تجمعات خود چهره‌هایی نزدیک به خود از جمله رئیس مجلس را به اتخاذ مواضع تند، ترغیب کردند. یا اینکه مثل «کیهان» پیشنهاد حمله به بندر حیفا را مطرح کرده و مثل وطن امروز تاکید کردند که «نزنیم ، می‌زنند».


همه این‌ها در حالی رخ داد که نه ترور پدیده‌ای نوظهور است و قبل از دوران روحانی و آن زمان‌هایی که آقایان با اتکا به سیاست مقاومت محور خود، کشور را در اوج اقتدار می‌دانستند؛ تجربه نشده است و نه اینکه اکنون در دولت در جریان سیاسی حامی آن کسی مخالف پاسخگویی و خونخواهی شهید فخری‌زاده - البته از مسیر درست و منطقی – است.  با این وجود مخالفان دولت، فرصت پیش آمده را از دست نداده و اصلا قصد ندارند که از گل آلود شدن آب، آن هم چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری؛ ماهی خود را نگیرند.
رویکردی که به جد مورد انتقاد است و اغلب کارشناسان و دلسوزان نظام آن را تقبیح می‌کنند.


سید مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب یکی از همین افراد است. او در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: «باعث تاسف است که برخی افراد هر موضوعی را مستمسک حمله به دولت می‌کنند و این هم انگار نوعی بیماری است.»


وی با اشاره به اینکه «اسرائیل، عربستان و .. که مجموعه علیه ما هستند به شدت از اینکه ما احیانا با آمریکا رابطه داشته باشیم، نگران شده و دست به هر نوع کار شکنی می‌کنند» اقدام تروریستی اخیر را در گروه همین کارشکنی‌ها قرار داد. هاشمی طبا گفت: « من نمی‌گویم که مذاکره کنیم اما معتقدم که چین، روسیه، عربستان و اسرائیل مخالف ارتباط ما با آمریکا هستند و می‌خواهند که ما بیشتر تضعیف شویم».


وی همچنین گفت: « من نمی‌دانم این عده در داخل که همواره دولت را متهم می‌کنند، می‌خواهند چه کنند اما می‌دانم که نتیجه عملکرد آنان به نفع اسرائیل و این پیوند عربی – عبری است». این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از این رویه مخالفان دولت، گفت: « این رویکرد موجب ایجاد دودستگی و نفاق در کشور است و قطعا نتیجه خوبی به بار نخواهد آورد».


این عضو شورای مرکزی کارگزاران در واکنش به گروهی که ترور اخیر را نتیجه سیاست خارجی دولت روحانی می‌دانند و معتقدند که کشور در موقعیت ضعف قرار دارد، گفت: «کاملا برعکس است. اتفاقا مساله فعلی این است که برخی به خاطر روی کار آمدن بایدن و احتمال ایجاد تغییراتی در حوزه برجام نگران شده و دست به کار شکنی می‌زنند. این ترور نیز از جمله همین کارشکنی‌ها و برای جلوگیری از حل مسائل و تقویت ماست . چه بسا که به دست عوامل نفوذی اسرائیل نیز انجام شده باشد».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: