* جلالی‌زاده: ابزار نماینده تذکر و سوال و نطق است نه اعتصاب غذا / مردم فریب این خیمه‌شب‌بازی‌ها را نمی‌خورند / نمایندگان مجلس خودشان مسبب گرانی‌ و وضع موجود هستند
کد خبر : ۲۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ -16 November 2020

به گزارش «آزادی»، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی اعتصاب غذا کرد. البته اشتباه نکنید، او یک زندانی در اوین یا زندان قرچک نیست. او نماینده مردم شهربابک در مجلس و عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن است! نماینده‌ای که در اقدامی عجیب و قابل تامل برای استیفای حقوق مردم و به قول خودش «محتاجین به نان شب و گرفتاران و به خاطر عدم صداقت برخی مسوولان» به جای استفاده از ابزارهای نمایندگی مثل پیگیری مشکلات و مسائل از طریق کمیسیون‌، تذکر، سوال و حتی استیضاح مسئول مربوطه، نطق و مصاحبه و ... تحصن و حتی اعتصاب غذا کند!


اقدامی که به شائبه رویکرد پوپولیستی در مجلس یازدهم دامن زده و ثابت می‌کند که حداقل برخی از راه‌یافتگان به این دوره مجلس شورای اسلامی بیش از حل مشکلات و مسائل مردم دنبال دیده شدن و خودنمایی هستند.


جلال جلالی زاده، نماینده مجلس در دوره ششم طی گفت‌وگو با «آزادی» به انتقاد از اقدام این نماینده مجلس پرداخت و آن را پوپولیستی و مردم‌فریبانه خواند. او با اشاره به اینکه « یک کودک دبستانی هم امروز وضعیت کشور را می‌داند. همچنین اختیارات رئیس‌جمهور، مجلس و ... را می‌داند» گفت: « متاسفانه برخی فکر می‌کنند می‌توانند با این رویکردهای پوپولیستی قهرمان شوند اما این ریکرد واقعا خنده‌دار است. اینکه یک نماینده مجلس در موقعیت فعلی که نه مشکل خاصی در کار است و نه بحران ویژه‌ای ایجاد شده، چنین کند اصلا قابل پذیرش نیست. او می‌تواند برای حل مشکلات از ابزارهای خود استفاده کرده، راهکار و طرح ارائه کند. می‌تواند تذکر دهد و حتی اگر با توجه به بولتن‌ها و ... از مسائل پشت پرده باخبر است باید از ابزارهای قانونی مجلس برای پیگیری استفاده کند».


وی افزود: «اگر مجلس می‌خواهد واقعا مسائل را حل کرده و جایگاهی بین مردم داشته باشد، باید مسائل و مشکلات را بیان کرده و همه چیز را گردن دولت نیندازد. باید بگوید که چه کسانی اجازه نمی‌دهند روابط خارجی تقویت شود. مذاکره انجام و مشکلات اقتصادی مردم حل شود».


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: « اینکه یک نماینده بگوید تحصن می‌کنم، یعنی چه؟ آیا با تحصن او مشکلات مملکت حل می‌شود؟ من خودم یک استاد دانشگاه هستم و بیست سال است که نتوانسته‌ام ماشین خود را عوض کنم. همکاران ما مستاجر هستند یا حتی وسیله نقلیه ندارند. باید بگویند که واقعا چه کسی مقصر است؟ اگر با این تحریم‌ها مواجه نبودیم حتما وضع مملکت بهتر می‌شد و کسی در کشور ما به یارانه 50 هزار تومانی که پول نیم کیلو گوشت هم نیست، چشم نداشت».


جلالی زاده تاکید کرد: «بهترین توصیه و پیشنهاد به نمایندگان مجلس این است که اگر جرات دارند راهکار ارائه داده و مسببان این شرایط را معرفی کنند. باید صادقانه و شفاف کار کنند تا ملت از این وضعیت بد و بحرانی نجات پیدا کند».


این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه آیا در ادوار قبلی مجلس اعتصاب غذای یک نمانیده مسبوق به سابقه بوده است؟ گفت: «خیر، اعتصاب غذا که سابقه نداشته است. ایشان هم احتمالا می‌خواهد اسم خود را در گینس ثبت کند یا اینکه عکسش را به عنوان قهرمان مجلس در بهارستان بزنند. حتی تحصن نمایندگان هم فقط در مجلس ششم و به صورت جمعی اتفاق افتاد. آن زمان هم نمایندگان مجلس که تعهد داده بودند از حق مردم دفاع کنند و وقتی دیدند که از طریق پیگیری و نامه‌نگاری با شورای نگهبان به جایی نمی‌رسند، مجبور شدند که در داخل مجلس تحصن کرده و نارضایتی خودشان را به مردم اعلام کنند. شرایط آن روز خاص و ویژه بود و بحث تحقق اهداف سیاسی مردم بود نه مثل حالا».


وی همچنین تاکید کرد: « نباید فراموش کنیم که نمایندگانی که امروز وارد مجلس شده‌اند اکثرا از یک جناح خاص سیاسی هستند و از زمان آقای احمدی‌نژاد در ایجاد مشکلات اقتصادی مردم سهیم هستند. مثل این است که کسی بچه‌ای را کتک بزند و بعد هم برای او گریه کند. این‌ها خودشان مسبب گرانی‌هام، تحریم‌ها، عدم تصویب FATF و ... هستند و اجازه بروز روزنه‌ای برای مذاکره، ارتباط با دنیا و حل مشکلات اقتصادی ایجاد شود بعد هم اینطور وانمود می‌کنند که مدافع حقوق مردم هستند. درحالی که به نظرم دوره این حرف‌ها گذشته است و فکر نمی‌کنم که دیگر کسی فریب این خیمه‌شب‌بازی‌ها را بخورد».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: