* ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا همه پرسی درباره نژادپرستی
پ
کد خبر : ۲۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ -30 October 2020
تحلیلگران سیاسی مسائل داخلی آمریکا معتقدند که مجموعه عوامل بحران زا در آمریکا نشات گرفته از سو مدیریت دونالد ترامپ در کاخ سفید بوده است، اکنون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به یک همه پرسی بخصوص برای جامعه سیاهپوستان و فعالان ضد نژادپرستی دراین کشور بدل ساخته است.
به گزارش «آزادی» ، خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشت: مجموعه‌ای از بحران‌ها همچون، شیوع کووید-۱۹، بیکاری و خشونت پلیس آمریکا، شهروندان آمریکایی را وادار ساخته با نژاد پرستی سیستماتیک، میراث به جای مانده از قرون گذشته در این کشور به مقابله برخیزند.

آسوشیتدپرس افزود: برای بسیاری از سیاهپوستان آمریکایی نتایج هفته آینده انتخابات ریاست جمهوری به منزله یک همه پرسی در ارتباط با وضعیت آتی نژادپرستی دراین کشور است، فرصتی که می‌تواند گامی به سوی التیام بخشی به این زخم و یا منجر به بار آمدن اختلافاتی شدید دراین کشور شود.

آرای سیاهپوستان تاثیر بسزایی در انتخابات آمریکا دارد

بر این اساس، رای دهندگان آمریکایی بطور حتم تاثیر بسزایی در نتایج آرا انتخابات هفته آینده دارند، جو بایدن نامزد حزب دموکرات بخشی از آرای خود را متکی به این دست از رای دهندگان آمریکایی است، درحالی که ترامپ در آخرین دقایق همچنان بر رای دهندگان سفید پوست که تمامی حامیان وی به شمار می‌روند متکی است.

۶۰درصد از رای دهندگان سیاهپوست آرا خود را به صندوق‌ها ریختند

آسوشتیدپری نوشت: تا هشتم آبان ماه و بنابر تحلیل داده‌های انتخاباتی، بیش از ۷۹ میلیون آمریکایی درانتخابات زودهنگام ۲۰۲۰ آمریکا آرا خود را به صندوق‌ها ریخته اند که دراین دوره حضور سیاهپوستان در انتخابات آمریکا چشم گیر بوده بطوریکه ۶۰ درصد از سیاهپوستان آمریکایی که برای رای دادن ثبت نام کرده اند، آرا خود را داده اند.

روان ملت آمریکا در عذاب است



«آلفرد چارلز شارپتون» (Alfred Charles Sharpton Jr.) کنشگر کهنه کار سیاهپوست آمریکایی دراین باره می‌گوید: روان ملت آمریکا در مخاطره و عذاب است.

شارپتون درباره نگرانی از حضور دوباره ترامپ درکاخ سفید به آسوشیتدپرس گفت: حضور چهار ساله دیگر ترامپ در کاخ سفید، موجب عقب گرد کامل در زمینه‌های «حقوق برابر»، «حقوق بشر» و «حقوق شهروندی» خواهد بود، ۲۰ تا ۳۰ سال، به اندازه یک نسل، زمان لازم است تا آنچه را ترامپ طی این مدت انجام داده به جای اولش بازگردانیم.

درحالی خبرگزاری آسوشیتد پرس از نگرانی و واهمه جامعه سیاهپوست آمریکا نسبت به پیروزی دوباره ترامپ خبر می‌دهد که شبکه خبری سی ان ان در پنجم آبان ماه از نمایش قدرت گروه‌های مسلح سیاهپوست در خیابان‌های شهر‌های آمریکا خبر داد.



«جان فیتزجرالد جانسون» (John Fitzgerald Johnson) بانی گروه معترض سیاهپوستان مسلح آمریکا موسوم به «انفک» (NFAC) که مقر آن در آتلانتا ایالت جورجیا است به این شبکه خبری آمریکایی گفت: تمامی سیاهپوستان در جریان اعتراضات تابستان گذشته نشان دادند که از رفتار پرسش برانگیز پلیس که منجر به قتل بی شمار افراد سیاهپوست به دست پلیس به ستوه آمده اند، آن‌ها با مسلح شدن خود تنها جویای احقاق حقوق خود و داشتن جامعه‌ای امن هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: