* عربستان: ربط دادن اسلام با تروریسم مردود است
پ
کد خبر : ۲۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ -27 October 2020
دولت عربستان پس از گذشت چند روز ار انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در فرانسه، این اقدام را محکوم و اعلام کرد، هرگونه تلاش برای ربط دادن بین اسلام و تروریسم را رد می‌کند.
به گزارش «آزادی» ، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان "واس"، یک منبع مسوول در وزارت خارجه این کشور گفت، ریاض هر عمل تروریستی توسط هرکسی که صورت گرفته باشد، محکوم و دعوت می‌کند که آزادی فکری و فرهنگی، احترام، تسامح و صلح را رواج دهد و همه اقداماتی که حاصلش انزجار، خشونت و افراط گرایی است و ارزش‌های همزیستی و احترام متقابل میان ملت‌های جهان را مخدوش می‌کند، کنار بگذارد.

به نظر می‌رسد دولت عربستان تنها به محکومیت این رخ داد بسنده کرده و مانند بعضی از کشور‌های اسلامی خواستار تحریم کالا‌های فرانسوی نیست.

ساموئل پتی، معلم فرانسوی تاریخ و جغرافیا، در کلاس درسش طی اقدام توهین آمیز کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) را به دانش آموزانش نشان می‌دهد و در اثر این کار چند روز پیش توسط یکی از شاگردان خود کشته می‌شود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به این اتفاق متعهد شد، فرانسه به کشیدن کاریکاتور‌های موهن ادامه دهد. او مسلمانان فرانسه را "جدایی طلب" خواند و گفت، اقدامات جدیدی برای ممانعت از انتشار افراط گرایی میان مسلمانان فرانسه اتخاذ می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: