* اعتراض روسیه به محدودیت پیشنهادی آمریکا علیه خبرنگاران
پ
کد خبر : ۲۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ -27 October 2020
سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقدامات پیشنهادی وزارت امنیت داخلی آمریکا در محدودیت صدور ویزا برای خبرنگاران خارجی یک روند بوروکراتیک ناعادلانه و ایجاد موانع تصنعی برای فعالیت عادی این افراد است.
به گزارش «آزادی» ، دیپلمات‌های روس گفته‌اند: این پیشنهاد‌ها از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تجدیدنظر روند صدور ویزای "I" وظایف حرفه‌ای خبرنگاران خارجی را در آمریکا دچار مشکل می‌کند.

این دیپلمات‌ها همچنین اعلام کردند: به ویژه، محدودیت دوره اقامت کارمندان رسانه‌های خارجی تا ۲۴۰ روز (و با احتمال تمدید تا ۴۸۰ روز) به آن‌ها اجازه نخواهد داد تا به صورت مداوم بتوانند رویداد‌های محلی را پوشش دهند. خبرنگاران باید برای یک بازه زمانی قابل توجه به منظور دریافت ویزای جدید آمریکا را ترک کنند.

سفارت روسیه در آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است: روند‌های پیچیده و غیرقابل توجیه بوروکراتیک و ایجاد موانع تصنعی برای فعالیت عادی خبرنگاران خارجی با مفاهیم آزادی بیان و دسترسی عادلانه و برابر به اطلاعات تضاد دارد و علت چنین تصمیم‌هایی نیز مشخص نیست و تنها باعث می‌شود ارزیابی اهمیت عملی آن‌ها غیر ممکن شود.

دیپلمات‌های روس ادامه دادند: درضمن، بر اساس اصول متقابل در روابط بین‌الملل اقدامات پیشنهادی از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌تواند تاثیر منفی بر فعالیت خبرنگاران آمریکایی فعال در خارج از این کشور بگذارد.

آن‌ها همچنین گفتند: روسیه این فرضیه را در نظر دارد که وجود قوانین ارائه شده برای احتمال حضور نماینده‌های رسانه‌ها برای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای پس از انقضای ویزای نوع "I" تا زمان خروجشان از آمریکا به نفع تمامی طرف‌های دخیل در این موضوع است.

در سپتامبر سال جاری میلادی، وزارت امنیت داخلی آمریکا تغییرات در قوانین صدور ویزای آمریکا را برای خبرنگاران، دانشجویان و مسافران به واسطه محدودیت اقامتشان در کشور برای یک بازه زمانی مشخص پیشنهاد کرد. این پیشنهاد برای بررسی ارائه شد و تاریخ احتمالی برای ارائه این قانون جدید هنوز اعلام نشده است. به گفته وزارت امنیت داخلی آمریکا، این پیشنهاد با هدف کاهش تقلب و تقویت امنیت ملی ضرورت دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: