* هرگونه سهل انگاری زنجیره انتقال کرونا را گسترش می‌دهد
پ
کد خبر : ۲۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ -27 October 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه مردم فهیم استان باید بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند و در برابر آن احساس خطر کنند، گفت: این بیماری در مقابل هرگونه سهل انگاری و بی توجهی، زنجیره انتقال خود را گسترش می‌دهد.
به گزارش «آزادی» دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مشاغل و اصناف گیلان اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان، نظارت‌های بهداشتی بر اماکن عمومی، ادارات و تمامی مشاغل و اصناف استان که به نحوی به عموم مردم خدمات ارایه می‌دهند، تشدید می‌شود.

وی در این بازدید‌ها مشارکت نمایندگانی از اداره اماکن، بسیج اصناف و دیگر ارگان‌های نظارتی را لازم دانست و افزود: در راستای نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح استان، بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی و آشامیدنی، اماکن عمومی، ادارات و ... از سوی بازرسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اول آبان ماه سال جاری آغاز و در حال انجام است.

حیدرزاده ادامه داد: در این خصوص بازرسان بهداشت محیط به همراه سایر ارگان‌های نظارتی سطح استان در طی بازرسی‌های مشترک در شب‌های اخیر از ۷۰ مورد اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی و آشامیدنی در سطح شهرستان رشت اقدام بازدید نتیجه این بازرسی ها، تعطیلی موقت پنج واحد صنفی متخلف و نمونه برداری ۱۳ مورد از مواد غذایی مشکوک و همچنین معدوم کردن حدود ۷۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی از مشاغل و اصناف (به علت ازدحام جمعیت) را یکی از دلایل مهم افزایش موارد ابتلا به کرونا و در نتیجه مرگ ناشی از این ویروس خطرناک عنوان کرد.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه مردم فهیم استان باید بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند و در برابر آن احساس خطر کنند، گفت: این بیماری در مقابل هرگونه سهل انگاری و بی توجهی، زنجیره انتقال خود را گسترش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد.

حیدرزاده در پایان با اشاره به فعالیت مراکز (۱۶ و ۲۴ ساعته) درمان سرپایی کرونا در گیلان به عنوان یکی از نقاط قوت دانشگاه، بر برنامه ریزی برای تقویت این مراکز در سطح استان تاکید کرد و نقش این مراکز را در شناسایی سریع بیماران مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹ را مهم خواند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: