* قوامی: مجلس یازدهم سرگرم سیاسی‌کاری است نه تحقق وعده هایش/ مشکلات اقتصادی کشور با آن شعارها حل شدنی نیست/ در نتیجه ادامه این رویه ملت متضرر می‌شود
پ
کد خبر : ۲۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ -27 October 2020

به گزارش «آزادی»، نزدیک به 5 ماه از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد اما هیچ خبری از تحقق آن وعده‌ وعیدهای اقتصادی نیست. کاش فقط همین بود اما مساله وقتی قابل تامل می‌شود که توجه داشته باشیم در همین مدت نرخ دلار ، سکه و طلا، مسکن، خودرو، کالاهای اساسی، دارو و همه‌چی سربه فلک کشیده است. شیوع ویروس کرونا هم که قوز بالای قوز و مسبب فشار مضاعف به مردم به خصوص قشر محروم شده است. راه یافتگان به مجلس اما اصلا به روی خود نمی‌آورند که قرار بود در این عرصه کاری کنند، گره‌ای از مشکلات اقتصادی باز کرده و راهی پیش پای دولت به قول خودشان ناکارآمد گذارند.


در عوض همه این 5 ماه را صرف سیاسی کاری کرده‌اند. از جلسات غیر علنی پی‌درپی و حساب گرفتن از وزرا گرفته تا طرح استیضاح رئیس جمهور. بعد هم سرشان گرم رانت گرفتن و بهره‌مندی از امتیازات نمایندگی شد. شاهد این مدعا هم ماجرای ودیعه مسکن، دنا پلاس و واکسن آنفولانزا . در انتقاد و مقصر جلوه دادن جریان رقیب خود به خاطر همه مشکلات موجود نیز وارد فاز هتاکی و نفرین و ... شدند.


نتیجه این رویه دریافت دو تذکر از مقام رهبری بود. یک بار وقتی برای استیضاح رئیس جمهور تخت گاز می‌رفتند و یک بار هم وقتی که خواستار اعدام روحانی شده و مرزهای تندروی را جابه‌جا کردند. تغییر رویه این مجلس به اصطلاح انقلابی که بعید است اما باید منتظر ماند و دید که تبعات این همه تندروی و سیاسی‌کاری چه خواهد بود؟


ناصر قوامی، نمانیده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با «آزادی» تاکید کرد که در ادامه این روند مردم متضرر خواهند شد.


او در پاسخ به این پرسش که چرا مشکلات اقتصادی کشور علی‌رغم شعارهای نمایندگان محترم به جای خود باقی است و تشدید هم شده است، گفت: «مسائل اقتصادی کشور و گرانی دلار و ... عوامل مختلفی دارد که با این شعارها درست نمی‌شود. حرف‌هایی که این مجلسی‌ها می‌زنند، شعاری بیش نیست». وی ضمن انتقاد از عملکرد مجلس یازدهم گفت: « وقتی که رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید که رئیس جمهور باید اعدام شود، دنیا به ما می‌خندد. همه می‌گویند چطور رئیس جمهوری که مورد تایید رهبری است، باید اعدام شود؟! وقتی رئیس کمیسیون امنیت ملی چنین می‌گوید، چطور باید انتظار داشت که مملکت درست شود؟!»


قوامی همه این حرف‌ها را شعار و تندروی دانست و گفت: «اگر این‌ها صداقت در گفتار داشتند به جای این حرف‌ها از ابزارهای قانونی خود استفاده کرده و رئیس جمهور را استیضاح می‌کردند. اما این بدترین مجلسی است که تا کنون تشکیل شده است. این‌ها از خودشان اراده ندارند که استیضاح یا کار دیگری انجام دهند. این‌ها با دوپینگ نهادهای دیگری روی کار آمده و کنترل از راه دور هستند. اگر مجلس درست و با اراده باشد، استیضاح رئیس جمهور کاری ندارد و ظرف یک ماه انجام می‌شود. این همه هم سرو صدا ندارد. اما نمایندگان فعلی نه از قانون اطلاع دارند، نه مجلس را می‌شناسند و نه اصلا بنا دارند که اقدامی انجام دهند».


وی در پاسخ به اینکه چرا بعد از تذکرات رهبری به راه خود ادامه می‌دهند، نیز گفت: « نمی‌دانم. شاید از جاهای دیگری به این‌ها دیکته می‌شود و این حرف‌ها را می‌زنند. این‌ها از خودشان هیچ اراده‌ای ندارند. شما ببینید اگر یک اصلاح طلب درباره احمدی نژاد می گفت که رئیس جمهور باید اعدام شود، با او چه می‌کردند؟ اما کسی با آن‌ها کار ی ندارد و این یعنی از سوی نهادهایی تقویت می‌شوند. وقتی که رهبری هم راضی به این رویه نیست، مدعی العموم کجاست که به این سادگی رئیس جمهور را در جایگاه مفسد فی‌الارض قرار داده و خواستار اعدام می‌شوند».


این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با ادامه این رویه چه بلایی بر سر جایگاه مجلس خواهد آمد؟ گفت: « بلا سر ملت می‌آید نه مجلس. این‌ها که کار خود را ادامه می‌دهند و ضرر نمی‌کنند. صدمات به ملت وارد می‌شود. وقتی این افراد به عنوان نماینده مردم به آنجا رفته اما نه برنامه فرهنگی دارند، نه اقتصادی، نه از سیاست داخلی می‌دانند نه سیاست خارجی. حتی هیچ طرح و برنامه‌ای هم ندارند؛ این مردم هستند که متضرر می‌شوند.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: